شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 315820

اگر اشتهای شما طی یک دوره‌ طولانی، افزایش چشمگیری داشته است، می‌تواند علامت یک بیماری جدی مانند دیابت یا پرکاری تیروئید باشد.به گزارش برنا، اگر میل دارید دفعات بیشتر یا حجم بیشتری نسبت به قبل غذا بخورید، پس اشتهایتان بیشتر شده است اما اگر بیشتر از نیاز بدنتان می‌خورید، باعث افزایش وزن خواهد شد.

دلایل اصلی افزایش اشتها

سلامت نیوز:اگر اشتهای شما طی یک دوره‌ طولانی، افزایش چشمگیری داشته است، می‌تواند علامت یک بیماری جدی مانند دیابت یا پرکاری تیروئید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، اگر میل دارید دفعات بیشتر یا حجم بیشتری نسبت به قبل غذا بخورید، پس اشتهایتان بیشتر شده است اما اگر بیشتر از نیاز بدنتان می‌خورید، باعث افزایش وزن خواهد شد.

 دلایل افزایش اشتها 

1- استرس

2- اضطراب

3- افسردگی

4- سندروم پیش از قاعدگی

5-مصرف برخی داروها مانند کورتیکواستروئیدها و ضدافسردگی‌ها

6- بارداری

7- بولیمیا، یک اختلال خوردن که در آن فرد پرخوری و سپس استفراغ می‌کند یا از ملین برای پیشگیری از افزایش وزن استفاده می‌کند.

8- پرکاری تیروئید

9- پایین بودن قند خون

10- دیابت

11- افزایش اشتها و یائسگی 

درمان علت افزایش اشتها

سعی نکنید بدون دستور پزشک با داروهای کاهش دهنده اشتها، تغییرات اشتهای خود را کنترل کنید. برنامه درمانی توصیه شده، بستگی به علت افزایش اشتهای شما دارد. اگر پزشک تشخیص دهد دچار عارضه‌ای هستید، می‌تواند در درمان و مدیریت آن به شما کمک کند.

اگر تشخیص داده شود دیابت دارید، متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه سطح قند خون خود را کنترل کنید.درضمن او به شما دستورالعملی می‌دهد که چگونه علایم اولیه پایین بودن قند خون را تشخیص دهید و این مسئله را به سرعت برطرف کنید. منبع خراسان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha