شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 315823

اگرچه بادمجان خواصی دارد اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد به گزارش برنا، بادمجان بومی هند منبع خوبی برای شماری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر‌های رژیمی و دیگر ترکیبات است.با این حال باید دانست خوردن زیاد بادمجان برخی از عوارض جانبی را به همراه دارد.

ضررهای استفاده زیاد از بادمجان

سلامت نیوز:اگرچه بادمجان خواصی دارد اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد به گزارش برنا، بادمجان بومی هند منبع خوبی برای شماری از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فیبر‌های رژیمی و دیگر ترکیبات است.با این حال باید دانست خوردن زیاد بادمجان برخی از عوارض جانبی را به همراه دارد. 

تحریک قاعدگی بانوان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بادمجان به طور طبیعی ادرار آور است به همین دلیل، به زنان باردار توصیه می‌شود از مصرف آن به شکل منظم خودداری کنند چرا که می‌تواند قاعدگی را در آن‌ها تحریک کند.

احتمال سقط جنین

بادمجان منبع خوبی برای شماری از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و شماری دیگر از مواد محسوب می شود که وجود چنین ترکیباتی، این ماده غذایی را برای سلامت بدن  مفید می‌کند اما مصرف آن برای زنان باردار توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است سبب سقط جنین در زنان باردار شود. 

احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک

بادمجان ممکن است سبب ایجاد واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد شود. برخی واکنش‌های معمول به بادمجان عبارت است از تورم گلو، تهوع، خارش و بثورات پوستی .   

وجود پتاسیم و فیبر فراوان که مضر است

مقدار زیاد پتاسیم می‌تواند سبب ناراحتی معده و ایجاد استفراغ شود و بالا رفتن پتاسیم خون (هایپرکالمی) را به دنبال داشته باشد.به طور مشابه، مصرف بیش از حد فیبر هم می‌تواند مشکلاتی مانند اسهال، یبوست و مشکل در جذب مواد مغذی را به دنبال داشته باشد به همین دلیل توصیه می‌شود در مصرف بادمجان زیاده روی نکنید.

تداخل با دارو‌های ضد افسردگی

در صورتی که از دارو‌های ضد افسردگی و کاهش فشار خون استفاده می‌کنید، بهتر است خوردن بادمجان را متوقف کنید به این  دلیل که بادمجان دارای کمی تیرامین است که عروق خونی را منقبض می‌کند و فشار خون را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha