جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزراتخانه بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

نماینده مخالف: ما یک وزیر معمولی نمی خواهیم/دخترو داماد شما یک هفته قبل،بعد از ۲.۵ سال به تهران منتقل شدند

سلامت نیوز: جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزراتخانه بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

مهمترین بخش سخنان توسلی، نماینده مخالف: شما سهامدار بیمارستان خصوصی و همزمان شاغل در بخش دولتی هستید


-دیروز ۶۸۴ نفر از مردم به دلیل کرونا ازدنیا رفتند. رای مردم به رئیس جمهور پیامی دارد که العاقل یکفی به الاشاره.


-حوزه سلامت مهمترین بخش از زندگی انسان است. دکتر عین الهی انسانی فرهیخته و متخصص در حوزه چشم پزشکی است ولی امروز می خواهد سکاندار این وزارتخانه استراتژیک شود. در برنامه ۱۱۷ صفحه ای او نشانه ای از فکر استراتژیک نیستیم و شاهد کلی گویی هستیم.
-شاخصهای کمی با زمان بندی مناسب در برنامه او نیست. پزشک خانواده از اسناد بالادستی ما در برنامه های پنجم و ششم توسعه و برنامه ابلاغی مقام معظم رهبری است. پرونده سلامت الکترونیک ۱۰ سال است معطل مانده است. حضور تمام وقت استادان بالینی در بیمارستانها و ورود برخی از آنها به بخش خصوصی لطمات زیادی به اقشار مختلف جامعه وارد کرده است.


-جایگاه اخلاق در خصوص زیرمیزی و سقط جنین در برنامه شما کجاست؟ برنامه ای که نوشته اید را خود خوانده اید؟ جنابعالی چگونه می خواهید بر اساس داده هایی تصمیم بگیرید که مربوط به ۱۰ سال قبل است؟ در برنامه تان مهمترین علل مرگ ایرانیان را بیماری عروقی عنوان کرده اید که مربوط به ۵ سال قبل است ولی الان کرونا مردم را قتل عام می کند. آمارتان درباره آلزایمر مربوط به ۵ سال قبل است.


-بفرمایید دلایل بروز بیماری آلزایمر چیست و برنامه شما برای کنترل آن چیست؟ صدمات جاده ای را با ۳۱ درصد کاهش اعلام کرده اید ولی آمار رسمی کشور چیز دیگری می گوید. شما ۱۲.۵ میلیون ایرانی را مبتلا به اختلال روانی اعلام کرده اید که معنی اش این است که از هر ۴ نفر، یک نفر بیمار روانی است که مربوط به ۱۰ سال قبل است. حتی آمار تزریق واکسن شما مربوط به ۲ ماه قبل است.


-سخن گفتن از طب سنتی در کشور ما جرم است. حکیمی مانند خیراندیش را ۵۷ بار به دادگاه برده اند. شما درباره مافیای که در کشور وجود دارد و اجازه نمی دهد طب سنتی جان بگیرد هیچ برنامه ای اعلام نکرده اید.


-در حوزه نیروی انسانی بسیاری از پرستاران و کادر درمان انگیزه و توان لازم برای کار را ندارند. هزاران نفر به صورت قراردادی کار می کنند ولی در برنامه شما مطلبی برای تغییر وضعیت آنها نیست. بهورزان در پایین ترین سطح خدمات بهداشتی نقش تعیین کننده دارند ولی برای آنها هیچ برنامه ای ندارند. در برنامه شما درمان به پیشگیری مقدم است.


-شما در برنامه خود چیزی درباره کاهش آلودگی هوا نیست. درباره گذشته تان توضیحاتی باید بدهید در سال ۷۴ دوره دکتری علوم آزمایشگاهی را لغو و به کارشناسی تقلیل دادید. علت آن چه بود؟ در برنامه شما چیزی درباره مشکلاتی مانند درباره کمبود دارو و توزیع آن دیده نمی شود.
-شما صدور مجوز تاسیس هر گونه موسسه آموزش پزشکی را از سال ۷۴ تا ۸۳ را متوقف کردید و ظرفیت پذیرش پزشکی را بسیار کاهش دادید. در انتهای مسئولیت شما ۳۷ دانشکده کمتر از ۲۰۹۰ نفر پذیرش پزشک کردند. در آن سال با وجود ۱۶ دانشکده دندانپزشکی تنها ۴۳۰ دانشجو پذیرش شده اند.
-شما دارای مطلب خصوصی در مجتمع قایم و شاغل در بیمارستان خصوصی نگاه هم هستید و همزمان در بخش دولتی هم مشغولید. شما از سهامداران اصلی بیمارستان خصوصی نگاه در خیابان گل نبی هستید.
-دخترخانم و داماد شما، دکتر رضایی محل خدمتشان در دماوند تعیین شد ولی یک هفته قبل بعد از ۲.۵ سال به تهران منتقل شدند. انشالله رانت و پارتی بازی وجود نداشته ولی چرا همزمان با معرفی شما هر دو این بزرگواران به تهران منتقل شدند؟


مهمترین بخش سخنان مهدی عسکری، نماینده مخالف:
-انتخاب وزیر بهداشت و درمان انتخاب حیاتی است و با جان مردم نمی شود با تساهل بیان کرد. ما یک وزیر معمولی برای شرایط عادی نمی خواهیم. وزارت بهداشت هر تصمیمی در ستاد کرونا بگیرد برای کل کشور تصمیم سازی می کند. برخی اختیارات این ستاد فراتر از قانون اساسی است.
-در برنامه های وزیر پیشنهادی، تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی درباره کنترل کرونا را می بینیم. با تلفاتی که در کارآزمایی دادیم. این عواقب روند موجود است. کمیته علمی ستاد کرونا که از دوستان آقای وزیر است می گوید برای رمدسیور ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کردیم که اثربخشی آن زیر سوال است.
-در واکسیناسیون تعارضات و تناقضات بین حرف مسئولان را ببینید. یک روز می گویند واکسن وارد نشود و روز بعد می گویند از هر جا بشود وارد می کنیم.این التهابات را چه کسی جواب می دهد؟ آقای رییسی، وزارت بهداشت، وزارت مردم است نه وزارت پزشکان.
-بالاترین تعارض منافع در وزارت بهداشت است و بالاترین مافیا در بخش دارو است. این همه تعارض منافع در لایه های مختلف وزارت بهداشت است که کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد. سوابق وزیر پیشنهادی فقط در حوزه آموزش است. ما مدیر قوی و جهادی می خواهیم. سوابق قوی می خواهیم تا تحول جدی ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    هیچ سئوالی در مورد اینکه با چه دلیل عدم ورود واکسن را امضا نمودید چرا نشد
  • رضا ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    بسیار عالی صبحت کردند . آیا وزیر پیشنهادی جوابی داد؟