موهای رنگ شده و کراتینه شده به مراقبت بیشتری نیاز دارند. گاهی اوقات رنگ کردن غیر اصولی موها موجب وز شدن و آسیب دیدن آنها در بلند مدت می‌شود. همین موضوع و حالت وز موها موجب می‌شود که خانم‌ها به سراغ کراتینه کردن موهای خود می‌روند. اگرچه کراتینه کردن مو روشی فوق العاده برای داشتن موهایی صافی و براق است اما این روش هم نیاز به مراقبت و نگهداری از موها دارد. در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی در ارتباط با مراقبت از موهای رنگ شده و کراتینه می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

7 نکته ضروری برای مراقبت از موهای رنگ شده و کراتینه

سلامت نیوز: موهای رنگ شده و کراتینه شده به مراقبت بیشتری نیاز دارند. گاهی اوقات رنگ کردن غیر اصولی موها موجب وز شدن و آسیب دیدن آنها در بلند مدت می‌شود.

همین موضوع و حالت وز موها موجب می‌شود که خانم‌ها به سراغ کراتینه کردن موهای خود می‌روند. اگرچه کراتینه کردن مو روشی فوق العاده برای داشتن موهایی صافی و براق است اما این روش هم نیاز به مراقبت و نگهداری از موها دارد.

در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی در ارتباط با مراقبت از موهای رنگ شده و کراتینه می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

استفاده از شامپو و ماسک مناسب موهای کراتینه و رنگ شده

زمانی که موهایتان را رنگ یا کراتینه می‌کنید از این پس در هنگام خرید شامپو یا ماسک باید نوعی از آن را بخرید که مخصوص این موها است. با استفاده از شامپو و ماسک موی مناسب و به خصوص انواع بدون سولفات آن ماندگاری مواد بر روی موهای شما بیشتر می‌شود. این دسته از محصولات در ترکیبات خود پروتئین دارند که به حفظ ساختار مو، درخشندگی موها و جلوگیری از وز شدن آنها کمک می‌کنند.

برای استفاده از انواع ماسک مناسب موی کراتینه یا رنگ شده کافی است یک بار موها را شستشو دهید و پس از آن مقدار مناسبی از ماسک موی مخصوص را بر روی ساقه‌ موها پخش کرده و پس از 3 دقیقه موها را به آرامی آبکشی کنید. در این زمینه ماسک مو لافارر با خاصیت ترمیم کنندگی یک انتخاب مناسب است که شما با خرید آن از خواص چند روغن طبیعی نیز بهره مند می‌شوید.

کمتر شستن موها در حمام

شما هر چه بیشتر موهای خود را بشویید رنگ موی شما کمرنگ‌تر شده و کراتین هم خاصیت خود را در مدت زمان کمتری از دست می‌دهد. بنابراین با کمتر شستن موها درخشندگی موها هم از بین نمی‌رود. شستن زیاد موها موجب خشک شدن آنها می‌شود و بهتر است فاصله زمانی حمام کردن و شست و شوی موها بیشتر شود یا اینکه در هنگام حمام‌های روزانه برخی از اوقات موهای خود را هم بشویید.

برای جلوگیری از خیس شدن موهای خود می‌توانید از کلاه‌های داخل حمام استفاده کنید. کارشناسان بهداشت و سلامت مو معتقدند که بهتر است در هفته 2 تا 3 بار موها شسته شود.

شما حتی می‌توانید روزهایی که موهای خود را نمی‌شویید برای دور کردن چربی از موها از شامپوی خشک استفاده کنید. پس از استحمام می‌توانید از انواع بادی اسپلش زنانه با قیمت مختلف استفاده کنید. این اسپری بادی اسپلش با خوشبو کردن موهای شما احساس خوشایندی را پس از استخمام به وجود می‌آورند و شما با خرید آنها در مارک‌های مختلف ایرانی یا خارجی می‌توانید از بوی خوش آنها لذت ببرید.

استفاده از روبالشتی و روسری با جنس مناسب

برای آنکه کراتینه موهای شما ماندگاری بیشتری داشته باشد بهتر است از روسری نخی و روبالشتی ساتن استفاده کنید که از مزایای بسیاری برخوردار است . پارچه‌های از جنس نخ و ساتن رطوبت موها را حفظ کرده و میزان اصطکاک مو و بالشت و روسری را کاهش می‌دهند. به همین دلیل هم موها برای مدت زمان بیشتری صاف و براق باقی می‌مانند. اما پارچه از جنس دیگر رطوبت مو را از بین می‌برد.

پرهیز از استخر و دریا رفتن

آب شور دریا و یا آب کلر دار استخر موجب از بین رفتن کراتین موها شده و می‌تواند درخشندگی موهای رنگ شده را کمتر کند. پس بهتر است کمتر به دریا و استخر بروید. اما اگر مجبور به رفتن به استخر و دریا شدید موها را با نرم کننده مو بعد از حمام که نیاز به شستشو هم نداشته باشند، آغشته کنید. این کار مانع از نفوذ کلر و شوری آب به داخل موهای شما می‌شود.

مراقبت از موها در مقابل گرما

رنگ و کراتینه موها بر روی موهای سالم جلوه زیباتری دارد. بنابراین شما باید با حفظ رطوبت موهای خود از خشکی آنها نیز جلوگیری کنید. برای این کار تا جایی که ممکن است باید موهای خود را از گرما و حرارت بالا دور نگه دارید. شستن موها با آب داغ، حرارت بالای سشوار و اتوی مو همگی موجب آسیب دیدن و خشک شدن موها در بلند مدت می‌شوند.

این کار کمک می‌کند تا مو بتواند رطوبت طبیعی خود را حفظ کند. اما اگر ناچار به استفاده از لوازم حرارتی هستید می‌توانید پیش از شروع کار از اسپری محافظ مو یا سرم محافظ مو استفاده کنید.

با این روش یک لایه محافظ بر روی ساقه موها ایجاد می‌شود. مواد موجود در داخل این اسپری یا سرم‌ها موجب پخش یکنواخت حرارت شده و آسیب ناشی از گرما را کمتر می‌کنند. البته این مواد تا یک حدی از موی شما محافظت می‌کنند و چاره کار استفاده کمتر از این وسایل است.

استفاده از اولاپلکس

اولاپلکس بر خلاف درمان‌های حاوی پروتئین و کراتین، یک پوشش سه لایه بر روی موهای شما ایجاد می‌کند. این ماده علاوه بر آسیب‌هایی که به لایه خارجی مو وارد شده، می‌تواند آسیب‌های وارد شده به لایه داخلی موها را نیز ترمیم کند.

بنابراین گزینه خوبی برای موهای آسیب دیده پس از رنگ و کراتینه است. اگر موهای شما آسیب دیده یا آنها را دکلره کرده‌اید استفاده از اولاپلکس به شما توصیه می‌شود. البته اولاپلکس هم انواع مختلفی دارد که هر کدام از انواع آن دارای اثر گذاری و کاربرد خاص خود است. شما برای انجام این کار در منزل می‌توانید از اولاپلکس شماره 3 استفاده کنید. در کنار استفاده از نرم کننده مناسب شما می‌توانید هفته‌ای یک بار موهای خیس خود را با اولاپلکس شماره 3 ماساژ دهید و پس از چند دقیقه موها را آبکشی کنید.

استفاده از دکلره و رنگ‌های عمیق برای چندین بار ممکن است به ساختار موهای شما آسیب وارد کند. در این زمینه اولاپلکس پیوندهای آسیب دیده موها را می‌تواند ترمیم کند. این محصول به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که می‌تواند از موهای افراد در برابر انواع مواد شیمیایی محافظت کند. اولاپلکس به دلیل قدرتی که در ترمیم موهای آسیب دیده به خصوص در برابر دکلره دارد، بسیار محبوب است.

مراقبت از مو در برابر اشعه مضر خورشید

اشعه UV خورشید دشمن درجه یک ماندگاری و درخشندگی موها و رنگ آنها است. حتی در روزهای سرد زمستان هم که شدت تابش آفتاب کم است، اشعه یو وی می‌تواند به موهای شما آسیب بزند. بنابراین بهتر است قبل از خروج از خانه از یک اسپری محافظت از آفتاب بر روی موهای خود استفاده کنید تا موی رنگ شده و کراتینه شما کمتر دچار آسیب شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha