سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

مرد میانسال که به‌خاطر اختلاف بر سر مالکیت خانه همسرش را به قتل رسانده بود پس از اعتراف به قتل بازداشت شد.

دعوا بر سر مالکیت خانه با قتل پایان یافت

سلامت نیوز: مرد میانسال که به‌خاطر اختلاف بر سر مالکیت خانه همسرش را به قتل رسانده بود پس از اعتراف به قتل بازداشت شد.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، اوایل فروردین امسال زوج میانسالی در تماس با پلیس از دامادشان شکایت کردند و مدعی شدند وی دخترشان را مورد ضرب و جرح قرار داده است.
پدر این زن 43 ساله در تشریح ماجرا به پلیس گفت: وقتی به خانه دخترمان در یکی از محله‌های شاهین ویلای کرج رفتیم متوجه شدیم دخترمان بشدت مجروح و بیهوش شده است خیلی زود او را به بیمارستان البرز منتقل کردیم. پزشکان علت این حادثه را ضربه جسم سخت به سرش اعلام کردند و دخترمان به کما رفت.
پس از این شکایت داماد 50 ساله دستگیر شد وی که خودش نیز مجروح شده بود در بازجویی‌ها اعتراف کرد که به‌خاطر اختلاف خانوادگی با همسرش درگیر شده و او را زده است. پس از اعتراف متهم وی با قرار وثیقه آزاد شد اما 2 ماه بعد زن جوان در بیمارستان جان باخت و بدین ترتیب با شکایت پدر و مادر مقتول دستور بازداشت شوهر وی به اتهام قتل صادر شد.
سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز به خبرنگار «ایران» گفت: با مرگ زن جوان رسیدگی به این پرونده خانوادگی از سوی کارآگاهان جنایی استان البرز بار دیگر آغاز شد و در حالی که جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شده بود به دستور بازپرس شعبه 16 دادسرای ناحیه 3 شهید بهشتی، دستور دستگیری متهم صادر شد.
کارآگاهان جنایی با توجه به‌نظریه پزشکی قانونی و تشریح و تحلیل برگه معاینه و بررسی پرونده بالینی جسد دریافتند که این زن در اثر شدت ضربات و جراحات وارده به سرش به قتل رسیده است.
با دستگیری شوهر مقتول وی گفت: من و همسرم مدت‌ها با هم درگیر بودیم و اختلاف داشتیم علت این دعوا و درگیری‌ها هم بر سر خانه‌ای بود که در آن زندگی می‌کردیم و به اسم همسرم بود روز حادثه دوباره با هم بحث کردیم و من بشدت عصبانی شده وکنترل خود را از دست دادم یک لحظه صندلی چوبی را برداشته و محکم بر سر و صورت همسرم کوبیدم و این اتفاقات در یک چشم بر هم زدن رخ داد بعد هم با چکش خودم را زدم می‌خواستم به پلیس بگویم در دفاع از خودم مجبور شدم همسرم را بزنم اما در نهایت همسرم کشته شد و الان بشدت از این اتفاقی که رخ داده پشیمانم ما یک فرزند داریم و من خودم را مستحق مرگ می‌دانم....


نگاه کارشناس
سرهنگ یدالله رنجبر پور/معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز
 در این پرونده مرد به‌دنبال عصبانیت و خشمی که در او ایجاد شده مرتکب جنایت می‌شود.
کنترل خشم، مهارتی است که همه ما باید آن را یاد بگیریم هرچند عصبانیت حسی است که برای بقا و پایداری انسان‌ها و دفاع از خود در مواقع ضروری لازم است ولی نباید فراموش کرد که برخورد فیزیکی با افراد و مواردی که ما را خشمگین می‌کنند، از لحاظ قانونی و معیارهای اجتماعی ناهنجار تلقی می‌شود و پیامدهایی منفی خواهد داشت.
خشم می‌تواند به شکل عصبانیت و ناراحتی جزئی و یا در نوع حاد آن، واکنشی جنون‌آمیز بروز کند.
مهارت مدیریت خشم به حدی اهمیت دارد که بسیاری از کارشناسان معتقدند این مهارت می‌تواند از بسیاری ناهنجاری‌ها در اجتماع بکاهد.
وقتی از مدیریت خشم صحبت می‌کنیم در واقع منظورمان کنترل پیش از خشم است.
مدیریت خشم در واقع به فرد کمک می‌کند تا یاد بگیرد چه طور خونسرد باشد و احساس منفی قبل از شروع خشم را مهار کند و تحت کنترل بگیرد.
مهارت کنترل خشم به درون‌ریزی منجر نمی‌شود بلکه موجب می‌شود تا شما بتوانید مسائل را به نوع دیگری تعبیر و تحلیل کنید تا خشم کمتری در شما ایجاد شود. ترک محیط، تنفس دیافراگمی، تغییر وضعیت، گفت‌و‌گو با فردی دیگر، شمارش اعداد به شیوه معکوس از اصلی‌ترین فنون مهار خشم است. باید فرد به‌صورت خودآگاهانه به خشم خود بیندیشد و قبل از رسیدن به مرحله پرخاشگری از تصمیم خود منصرف شود و خشم را مهار کند. حتی با کسی که باعث عصبانیت شما شده احساس همدلی کنید به او حق بدهید گاهی اشتباه کند.
حس شوخ‌طبعی را فراموش نکنید. گاهی به خودتان بخندید و ببینید با خنده چقدر راحت می‌توانید بر عصبانیت خود فایق آیید.
آرامش را تجربه کنید. افراد عصبانی کسانی هستند که با کوچک‌ترین محرک عصبانی می‌شوند، یاد بگیرید خونسردی خود را حفظ کنید.
دیگران را ببخشید. زمانی که عصبانی هستید، می‌توانید به خودتان بگویید «ایست»، «صبرکن». این فرمان باعث می‌شود که بتوانید تا حدودی از اسیر بودن در دست احساساتتان رهایی پیدا کنید و موقعیت را بهتر ارزیابی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha