طی جلسه اخیر هلال احمر با نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت رفاه و انجمن بیماران ام اس، علی رغم اعلام آمادگی هلال احمر برای بر عهده گرفتن مسوولیت توزیع و پخش این داروها، هنوز واگذاری کامل این مسوولیت از سوی وزارت بهداشت به سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ابلاغ نشده است.

دکتر حسین وطن پور، در گفتگو با مهر افزود: در این جلسه نتایج اجرای طرح هایی همچون ارایه کارت هوشمند به بیماران ام اس و در نظرگرفتن یارانه دارو برای این بیماران و ... مورد بررسی قرار گرفت و برای حل مشکل تهیه دارو تا زمان اجرای کامل طرح های مذکور، نسبت به توزیع و پخش داروی این بیماران در داروخانه های هلال احمر اعلام آمادگی شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفت اما نتیجه قطعی جلسه هنوز مشخص نشده و وزارت بهداشت نیز چیزی در این خصوص به ما ابلاغ نکرده است.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر یادآور شد: البته با سابقه بسیار خوب هلال احمر در بخش توزیع و پخش دارو و نیز برآورده کردن تامین نیازهای دارویی بیماران، واگذاری امور پخش و داروی بیماران ام اس از مهمترین راهکارهایی است که در شرایط فعلی می توان به کار گرفت.

وطن پور با بیان اینکه خبر واگذاری قطعی مسوولیت پخش و توزیع داروی بیماران ام اس تنها از سوی دبیر انجمن بیماران ام اس اعلام شده، اظهار کرد: به طور معمول سیاست هایی که در این خصوص وزارت خانه اتخاذ می کند از طریق دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود که هنوز هم در این رابطه چیزی اعلام نشده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha