یک متخصص تغذیه ، با اشاره به افزایش چاقی و اضافه وزن در بین کودکان، از والدین درخواست کرد فرزندان خود را به انجام فعالیت های بدنی تشویق کنند.

میزان کاهش وزن مجاز برای کودکان چقدر است

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه ، با اشاره به افزایش چاقی و اضافه وزن در بین کودکان، از والدین درخواست کرد فرزندان خود را به انجام فعالیت های بدنی تشویق کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، گلبن سهراب افزود: با توجه به تعاریف چاقی در کودکان اگر چنانچه کودک شما دچار اضافه وزن یا چاقی است، می‌توانید با راهکارهایی کودک را به انجام فعالیت‌های بدنی بیشتر تشویق کنید، کودک شما باید روزانه ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد که می‌تواند در چندین مرحله در روز انجام شود.


وی تاکید کرد: والدین سعی کنند کودک را به انجام بازی‌ها و ورزش‌های پر تحرک تشویق کنند.


سهراب با اشاره به اینکه باید ساعت تماشای تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری را در روز به حداقل برسانید عنوان کرد: امروزه کودکان ساعات زیادی را صرف بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون می‌کنند، مطالعات زیادی نشان داده که این شیوه‌ی زندگی در کودکان با افزایش وزن آنها ارتباط مستقیم دارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این موضوع که معمولاً برای کودکان و نوجوانان که در حال رشد هستند رژیم کاهش وزن مانند بزرگسالان توصیه نمی‌شود ادامه داد: پیروی از رژیم‌های کاهش وزن ممکن است باعث اختلال رشد در این گروه سنی شود بنابراین در این رابطه لازم است حتماً با متخصص تغذیه مشورت شود تا انرژی مورد نیاز کودک با توجه به جنس، قد و گروه سنی مشخص شود و تنها یک برنامه غذایی که مطابق با نیازهای کودک اعم از انرژی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد تنظیم شود.


سهراب ادامه داد: باید توجه داشت که سرعت کاهش وزن در گروه سنی کودکان و نوجوان ممکن است خیلی آهسته باشد و به هیچ وجه نباید انتظار داشت که کودکان با سرعتی مانند بزرگسالان لاغر شوند.


وی با اشاره به اینکه میزان کاهش وزن مجاز برای کودکان ۲ تا ۵ سال، نیم کیلوگرم در ماه و برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال حداکثر یک کیلوگرم در ماه است، تاکید کرد: نوجوانان بالاتر از ۱۲ سال مجاز به کاهش یک کیلوگرم در هفته هستند، اصلاح رژیم غذایی کودکان با اعمال تغییرات در برنامه غذایی روزانه امکان پذیر است. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha