یک روانشناس گفت: تجربه دائمی خشم در جریان دعوای زوجین، احتمال بروز فشار خون و مشکلات قلبی را دو چندان می‌کند.

بروز مشکلات قلبی در خشم زوجین/تهدید سلامت جسم و روان

سلامت نیوز:یک روانشناس گفت: تجربه دائمی خشم در جریان دعوای زوجین، احتمال بروز فشار خون و مشکلات قلبی را دو چندان می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،سبحان احمدی، اظهار کرد: زوجین برای جلوگیری از بروز تنش و اختلافات مکرر در این روزها که زمان بیشتری را کنار هم سپری می‌کنند باید به فکر لذت بردن از حضور در جمع خانواده باشند.


وی تصریح کرد: نکته اصلی در داشتن یک واحد خانوادگی موفق و رو به پیشرفت، درک و شناسایی نیازهای فردی اعضای خانواده است.


احمدی افزود: معمولا قهر، واکنش تنبیهی است که نشان‌دهنده نارضایتی است، زن ها معمولا از قهر برای نمایش نارضایتی خود استفاده می کنند، اما مردها از قانون یا همه یا هیچ استفاده می‌کنند یک رابطه یا از نظرشان به شکل کامل تمام شده یا ادامه دار و پایدار است.


این روانشناس بیان کرد: زندگی که مدام با جنگ و دعوا همراه باشد به طرق مختلفی سلامت جسم و روان افراد را تهدید می کند. اضافه شدن این مشکلات به مشکلات قبل، فشار روی افراد را دوچندان و مدیریت اوضاع را سخت‌تر از قبل می‌کند.


وی اضافه کرد: تجربه دائمی خشم که در جریان دعوای با همسر اتفاق می‌افتد احتمال بروز فشار خون و بروز مشکلات قلبی و عروقی را دو چندان می کند. همچنین تجربه دائمی هیجانات منفی می‌تواند به مشکلات روان تنی بسیاری از جمله زخم معده، سردردهای تنشی و مشکلات عضلانی نظیر درد در ناحیه کمر و گردن منجر شود.


احمدی تصریح کرد: زمانی که زوجین قصد دارند به حالت آشتی و صلح بازگردند باید با جملات و رفتارهای درست این اطمینان را در طرف مقابل خود ایجاد کنند که احساسات آنها نسبت به هم تغییر نکرده و عشق و علاقه در زندگی مشترک‌شان جاری است.


این روانشناس اضافه کرد: زوجین باید بدانند که انتقاد کردن از همسر یکی از سمی ترین رفتارها برای یک رابطه سالم است، بیشتر مردم از آغاز رابطه که مرحله عشق ورزیدن است شروع به انتقاد می کنند، این در حالی است که هیچ کس نمی تواند ازدواجی را که طرفین در آن بیشتر از تحسین شدن مورد انتقاد قرار می‌گیرند، نجات دهد.


وی افزود: انتقادهای مدام و پی در پی به یکی از طرفین این حس را به همسرش منتقل می‌کند که او به اندازه کافی خوب نیست. این حس، سردشدن رابطه را به دنبال دارد. زوجین باید قبل از هر چیز سعی کنند همدیگر را بشناسند و بعد، تفاوت های قابل قبول همدیگر را بپذیرید.


احمدی گفت: زوجین باید به خواستهٔ همسر خود برای فاصله گرفتن، احترام بگذارند، زمانی که در بحث میان زوجین یکی از دو طرف‌ کلافه می‌شود، توانایی پردازش افکار را از دست می‌دهد؛ بنابراین وقتی طرف مقابل تأکید می‌کند که به زمان نیاز دارد، باید به این درخواست اهمیت داده شود و در حالی که طرف مقابل به افکارش نظم می‌دهد، صبور بودن بهترین کار برای طرف دیگر است.


این روانشناس خاطر نشان کرد: زوجین باید برای انسجام و تحکیم بنیان خانواده از جنگ و جدال بپرهیزند و به دنبال اقدامی برای بهترشدن اوضاع و دستیابی به زندگی دور از تنش باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha