پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 317773

طی همه‌گیری کووید-۱۹، محققان دریافتند، ابتلا به کووید بین کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ عوامل خطر برای بستری شدن و پیامدهای ابتلا به کووید در بزرگسالان به‌خوبی بررسی شده اما اطلاعات کمی در مورد عوامل بالینی مرتبط با شدت این بیماری در کودکان ارائه شده است.

کدام کودک در معرض کووید-۱۹ شدید قرار دارد؟

سلامت نیوز:طی همه‌گیری کووید-۱۹، محققان دریافتند، ابتلا به کووید بین کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ عوامل خطر برای بستری شدن و پیامدهای ابتلا به کووید در بزرگسالان به‌خوبی بررسی شده اما اطلاعات کمی در مورد عوامل بالینی مرتبط با شدت این بیماری در کودکان ارائه شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از پزشکان بیمارستان کودکان مونرو کارل جونیور در واندربیلت، ایالات‌متحده، برای ارائه راهبردهایی تلاش می‌کنند تا به کودکانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید کووید قرار دارند، کمک کنند. در این تحقیق داده‌های ۴۵ بیمارستان کودکان با ۲۰ هزار بیمار در سراسر ایالات‌متحده مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش  مدیکال نیوز،شایان‌ذکر است، این تحقیق، یکی از بزرگترین مطالعات چند مرکزی روی کودکان مبتلا به کووید-۱۹در ایالات‌متحده اعلام شده است.
جیمز آنتون، استادیار اطفال در بیمارستان کودکان و محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد اخیر در سراسر ایالات‌متحده و این واقعیت که اکثریت کودکان واکسینه‌نشده و مستعد ابتلا به بیماری هستند، این یافته‌ها باید هنگام در نظر گرفتن راهکارهای پیشگیرانه در مدارس و برنامه‌ریزی واکسیناسیون، در صورت وجود، برای کودکان زیر ۱۲ سال مورد توجه قرار گیرند.


در این مطالعه با عنوان «عوامل مرتبط با شدت بیماری کووید-۱۹در کودکان ایالات‌متحده»، عوامل مرتبط با بیماری شدید و پیامدهای ضعیف سلامتی در کودکانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته است. این موارد شامل سن، بیماری‌های مزمن مانند چاقی، دیابت و بیماری‌های عصبی و سایر موارد است.


آنتون گفت: این عوامل به شناسایی کودکان آسیب‌پذیر که به احتمال زیاد نیاز به بستری شدن دارند یا دچار بیماری شدید کووید-۱۹ می‌شوند، کمک خواهد کرد. همچنین مشخص می‌کند، اگر برنامه واکسیناسیون کودکان اجرا شود چه کسانی باید در الویت دریافت واکسن قرار گیرند.


نتایج تحقیق کوهورت (هم‌گروهی) گذشته‌نگر نشان داد که تقریبا از هر چهار کودک بستری در بیمارستان یک کودک دچار بیماری شدید شده (در آوریل و سپتامبر ۲۰۲۰) و به مراقبت در آی سی یو نیاز داشت.


آنتون ادامه داد: در سراسر ایالات‌متحده بحث و تبادل نظر درباره نحوه محافظت از کودکان و مدارس در برابر کووید-۱۹ وجود دارد. برخی از کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ شدیدتر هستند و بسیاری از آنان واکسینه نشدند.


با بازگشایی مدارس، این کودکان باید تا حد ممکن با واکسیناسیون محافظت شوند و در عین حال از راهکارهای عملی برای محدود کردن گسترش بیماری مانند استفاده ازماسک، فاصله‌گذاری و سیستم تهویه مناسب استفاده کنند.


محققان امیدوارند که این یافته‌ها راهنمایی برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در دوران همه‌گیری باشد و موارد مفیدی مانند یادگیری از راه دور، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و پوشیدن ماسک برای دانش‌آموزان و معلمان را تایید می‌کند.
نتایج این تحقیق در نشریه Hospital Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha