اظهارات هفته گذشته وزیر بهداشت درباره عدم رسیدگی پرسنل بیمارستان به بیماران کرونایی موجی از انتقادها را به دنبال داشته است.

آقای وزیر کمک که نمی کنید هیچ، کنایه هم می زنید؟

سلامت نیوز:اظهارات هفته گذشته وزیر بهداشت درباره عدم رسیدگی پرسنل بیمارستان به بیماران کرونایی موجی از انتقادها را به دنبال داشته است.

به گزارش سلامت نیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته(30 شهریور ماه)در جلسه کمیته کشوری علمی کووید۱۹، در بخشی از سخنرانی خود گفت:« اکنون شاهدیم که در برخی استان‌ ها، میزان ابتلا به کرونا بالاست و میزان مرگ و میر پایین است و در برخی دیگر میزان ابتلا بالا و میزان مرگ و میر نیز بالا است، چه اتفاقی افتاده که این نتیجه حاصل شده است؟»


وی در ادامه گفته است:« طبق بررسی که انجام دادیم، دیدیم در آن استان اولا بیمارستان ‌ها را به خوبی توزیع نکردند و همه بیمارستان‌ ها را درگیر کرونا کردند، یا کیفیت کار و میزان اکسیژن پایین بوده و یا بسیاری از عوامل دیگر. همین دلایل منجر به مرگ و میر بالا در آن استان شده است. »


وی تاکید کرده است:«مهمترین مساله برای بیمار کرونایی، نگهداری و رساندن اکسیژن به او است. بیشتر مرگ‌ ها هم در عصر و شب یعنی در مواقعی که پرسنل درست رسیدگی نمی‌ کنند، اتفاق میفتد. انتظار دارم که این گزارشات داده و کار شود.»


همین اظهارات وزیر بهداشت موجی از انتقادات را در بین کادر درمان بخصوص رزیدنت ها به دنبال داشته است.
مشخص نیست وزیر بهداشت به چه دلیل و بر چه اساسی این موضوع را مطرح کرده و مقصر مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا را کادر درمان معرفی کرده است اما مسئله ای که باعث تعجب این است که آیا آقای وزیر از کمبود نیرو و شرایط سخت کاری کادر درمان بویژه رزیدنت هایی که به اصطلاح در حال آموزش هستند اما به عنوان نیروی کار به کار گرفته می شوند، خبر ندارد؟


آیا آقای وزیر نمی داند که شیفت های بیش از 32 ساعته رزیدنت ها رمقی برای آنها به جای نمی گذارد این در حالی است که حداقل شیفت رزیدنت های ایرانی باید 24 ساعت باشد. آیا آقای وزیر بهداشت از تخلف مدیران گروه ها در حق رزیدنت ها بی خبر است که نه به رزیدنت ها مرخصی می دهند نه طبق قانون عمل می کنند و متاسفانه به جای 12 کشیک در ماه طبق قانون به صورت سلیقه ای عمل می کنند؟


آیا این اظهارات نه یک وزیر ، بلکه گفته یک استاد است؟! که « بیشتر مرگ‌ ها هم در عصر و شب یعنی در مواقعی که پرسنل درست رسیدگی نمی‌ کنند، اتفاق میفتد.»؟!


بر فرض محال فرمایش شما درست باشد آیا پزشک خسته و پرسنل خسته را با ماشین اشتباه گرفتیه اید؟! چند پیک را در ایران پشت سر گذاشته ایم؟ سایر کشورها چند پیک پشت سر گذاشته اند؟ چقدر به پرسنل درمان از بابت حالت فوق العاده دوسال گذشته پرداخت شده است؟! در سایر کشورها که دائم خود را با آنها مقایسه میکنید چقدر پرداخت می شود؟


چند نفر از کادر درمان ما جان خود را از دست داده اند؟ چقدر دیرتر از سایر کشورها به کادر درمان واکسن زدید؟! آنهم واکسن تایید نشده!! چند نفر از کادر درمان بیش از دوبار به کرونا مبتلا شده اند؟ کمک که نمی کنید هیچ، کنایه هم میزنید؟!


آیا بهتر نیست ابتدا کار بر روی زمین مانده دولت گذشته در مورد رسیدگی به وضعیت بغرنج رزیدنت ها را پیگیری کنید و دستور دهید در مورد رزیدنت ها قانون اصلاح شود؟ بعد اگر امور را اصلاح کردید و سهل انگاری یا کم و کاستی را شاهد بودید زبان به انتقاد بگشایید و حتی برخورد قانونی کنید؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha