چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 318381

اینکه در طول شبانه روز سطوح مختلفی از انرژی را داشته باشیم امری طبیعی است اما با مصرف یکسری مواد غذایی می توانیم از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم.رخوت و سستی بعد از ناهار مشکلی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم.

فرمول رهایی از کرختی بعد از نهار

سلامت نیوز: اینکه در طول شبانه روز سطوح مختلفی از انرژی را داشته باشیم امری طبیعی است اما با مصرف یکسری مواد غذایی می توانیم از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم.رخوت و سستی بعد از ناهار مشکلی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، اینکه در طول شبانه روز سطوح مختلفی از انرژی را داشته باشیم امری طبیعی است اما با مصرف یکسری مواد غذایی می توانیم از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم.رخوت و سستی بعد از ناهار مشکلی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم. ما روز خود را سرشار از انرژی آغاز میکنیم اما در اواسط بعد از ظهر احساس خستگی کرده و نیازمند مصرف چای یا قهوه هستیم. اینکه در طول شبانه روز سطوح مختلفی از انرژی را داشته باشیم امری طبیعی است اما با مصرف یکسری مواد غذایی می توانیم از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم.

 
ماهی سالمون

توانایی ماهی سالمون در  پایین آوردن سطح کلسترول خون به ‌واسطه داشتن مقادیر زیاد اسیدهای چرب امگا-۳  به خوبی شناخته شده است. همچنین این ماهی سرشار از نیاسین، ریبوفلاوین و  ویتامین ب6 است که همگی به بدن در تبدیل موادغذایی مصرفی به انرژی کمک می‌رسانند. در ضمن،‌ امگا-۳ موجود در ماهی سالمون نیز می‌تواند در روند چربی‌سوزی به بدن کمک کند.


برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای می تواند غذای فوق‌العاده‌ای برای ناهار باشد و از افت انرژی پس از ناهار جلوگیری ‌کند. برنج قهوه‌ای سرشار از نوعی ماده معدنی به‌ نام منگنز است که انرژی مورد نیاز بدن را از طریق کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های مصرفی تولید می‌کند و باعث می‌شود که مدت طولانی‌تری را پُرانرژی باقی بمانید.

 

تخم کدو حلوایی

این دانه ها حاوی مواد مغذی مهمی از قبیل پروتئین ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و کربوهیدرات های پیچیده  می باشند. در نتیجه این مواد مغذی این دانه ها را تبدیل به یک میان وعده کامل برای بعد از ناهار می کنند.

 

موز

موز از بهترین مواد غذایی برای افزایش سطح انرژی  بدن است. این میوه سه نوع قند (فروکتوز، گلوکز و ساکروز) دارد که هر کدام با سرعت‌های مختلفی جذب خون می‌شوند. همین ویژگی باعث می‌شود که سطح انرژی شما با مصرف موز سریعا افزایش پیدا کند و از ایجاد رخوت پس از ناهار نیز جلوگیری کند. ساکروز موجود در موز، این توانایی را دارد که سطح خون را ثابت نگه دارد.


ماست

مصرف ماست پروبیوتیک پس از ناهار، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بالا بردن انرژی در بدن و جلوگیری از ایجاد رخوت پس از ناهار است.

کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در ماست سریعا انرژی را بالا می‌برند، ‌در حالی که ترکیب لاکتوز و پروتئین ماست منجر به آزاد شدن آهسته انرژی در بدن می شود.
 

مغزهای خام

بادام هندی، فندق و بادام، همگی از خوراکی‌های انرژی‌زا هستند و میان‌وعده کاملی برای عصر محسوب می‌شوند. این مغزهای خام، مقدار زیادی منیزیم نیز  دارند که وجودش در بدن برای تبدیل قندها و پروتین ها به انرژی ضروری است. با این‌ حال، مغزها حاوی کالری زیادی هستند و روزانه نباید بیشتر از ۳۰ گرم مصرف شوند.

 
سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین، ماده غذایی دیگری است که می‌تواند در هنگام بعد از ظهر به شما کمک کند، چون حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های گروه B می باشد. انرژی دریافت‌شده از این سیب‌زمینی‌ها به‌ آرامی در بدن آزاد می‌شود و درنتیجه شما پس از ناهار با افت ناگهانی انرژی و رخوت ناشی از آن مواجه نمی‌شوید. به‌علاوه، سیب‌زمینی شیرین به‌ راحتی هضم می‌شود و شما را به مشکل نفخ  دچار نمی‌کند.

 
اسفناج

اسفناج نه ‌تنها شدیدا کم‌چرب است، بلکه این توانایی را دارد که انرژی و شادابی مطلوبی را در شما ایجاد کند و درنتیجه رخوت و کرختی پس از ناهار را از بین ببرد. وقتی که آهن کافی در بدن وجود نداشته باشد، اکسیژن‌رسانی به مغز نیز به‌ خوبی انجام نمی‌شود و احساس  خستگی غیرعادی در بدن به‌وجود می‌آید. با این‌ حال، اسفناج سرشار از آهن است و مصرف آن به‌عنوان بخشی از ناهار، سطح آهن را در بدن بالا می‌برد و انرژی بدن را بیشتر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha