یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

پسر جوان که به اتهام معاونت در قتل یک راننده به زندان افتاده بود، از پشت میله‌های زندان نقشه کلاهبرداری از مردم را طراحی و اجرا کرد.

کلاهبرداری های متهم به قتل در زندان

سلامت نیوز: پسر جوان که به اتهام معاونت در قتل یک راننده به زندان افتاده بود، از پشت میله‌های زندان نقشه کلاهبرداری از مردم را طراحی و اجرا کرد.


به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، اوایل خرداد امسال مهندس جوانی به دادسرای ناحیه 10 پایتخت رفت و گفت: روز گذشته فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و مدعی شد که من در یک برنامه رادیویی برنده 50 میلیون تومان شده‌ام و برای دریافت جایزه‌ام باید به مقابل دستگاه عابر بانک بروم. من که باورم شده بود پای دستگاه رفتم اما وقتی به دستورش عمل کردم در کمال ناباوری متوجه شدم هر چه پول در حسابم بود به حساب او واریز کرده‌ام.
با شکایت مرد جوان به دستور بازپرس پرونده، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. در حالی که تحقیقات برای شناسایی کلاهبردار ادامه داشت، کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی یا زیارت عتبات عالیات، از آنها کلاهبرداری شده بود.در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری شدند. وی متهم به قتلی بود که در زندان رجایی شهر تحمل حبس می‌کرد.

گفت‌و‌گو با متهم
شگردت برای کلاهبرداری چه بود؟
از داخل زندان به‌صورت رندوم شماره تلفن‌های رند یا با کد یک، دو یا سه را می‌گرفتم. چون معمولاً آدم‌هایی که شماره‌های رند و با کدهای بالا دارند، وضع مالی خوبی دارند و اغلب دکتر و مهندس و پولدار هستند.
زنگ می‌زدم و می‌گفتم که شما برنده مسابقه رادیویی یا عتبات عالیات هستید. 50 میلیون تومان برنده شده اید و برای دریافت این جایزه باید یک کد را از دستگاه عابر بانک وارد کنید. مالباخته‌ها نیز به دستگاه عابر بانک می‌رفتند. از آنها می‌خواستم اول یک پرینت حساب بگیرند تا وقتی من پول را واریز کردم مشخص شود. اما در واقع با این کار می‌فهمیدم چقدر موجودی در حساب شان است، از آنها می‌خواستم کد را در دستگاه عابر وارد کنند البته کد همان مبلغی بود که من می خواستم از حساب شان به حساب من واریز کنند.
چقدر از این کلاهبرداری به دست آوردی؟هرچه بود تقسیم بر سه می‌شد. یک سوم برای من بود، یک سوم برای کسی که سیم کارت را به من می‌داد و یک سوم هم برای کسی که پول به حسابش واریز می‌شد.
کارت بانکی و سیم کارت‌ها را چند می‌خریدید؟ سیم‌کارت‌ها را که حدود یک میلیون خریداری می‌کردیم، کارت‌های بانکی را هم حدوداً 400 هزار تومان.
برای اولین بار به چه اتهامی بازداشت شدی؟اتهام قتل داشتم.۱۵ سال قبل، وقتی ۱۸ ساله بودم با دوستم به لواسان می رفتیم که بین راه با راننده درگیر شدیم. دوستم او را با چاقو کشت.
 چطور دستگیر شدی؟ حدود یک ماه بعد سوار بر خودروی سرقتی مقتول بودیم که پلیس ما را بازداشت کرد و من به اتهام معاونت در قتل به زندان افتادم.
چرا این همه مدت در زندان ماندی؟ برای اینکه مدام جرم جدیدی مرتکب می‌شدم.9 سابقه سرقت و کلاهبرداری هم دارم.
سرقت را چطور انجام دادی؟ تو که در زندان بودی؟ یک مدت که حبس کشیدم با سند به مرخصی رفتم و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha