عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فقط ۱۲ درصد از کودکان ایرانی زیر ۶ سال در بدو ورود به مدرسه دندان های سالم دارند.

۸۸ درصد کودکان زیر ۶ سال کشور دندان پوسیده دارند

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فقط ۱۲ درصد از کودکان ایرانی زیر ۶ سال در بدو ورود به مدرسه دندان های سالم دارند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدحسین خوشنویسان درباره وضعیت بهداشت دهان و دندان در کودکان کشور، افزود: بر اساس آمارهای ملی، کودکان زیر ۶ سال در بدو ورود به مدرسه به طور متوسط دارای ۵ دندان پوسیده هستند و فقط ۱۲ درصد از کودکان در این گروه سنی پوسیدگی دندان ندارند.


وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در کودکان اظهار کرد: وجود پوسیدگی دندان از یک سو نشان دهنده عدم مراقبت کافی دندان‌ها و از سوی دیگر نشان دهنده آینده‌ای نامطلوب و نگران کننده برای دورنمای سلامت دهان در سال‌های آتی این کودکان است.


خوشنویسان ادامه داد: از سن ۶ سالگی رویش دندان‌های در دهان شروع می‌شود وبه تدریج تا سن ۱۲ سالگی ۲۸ دندان دائمی جایگزین ۲۰ دندان شیری می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: در صورتی که هنگام رویش دندان‌های دائمی در دهان، دندان‌های شیری پوسیده وجود داشته باشد خطر انتقال میکروب‌ها از دندان‌های شیری به دندان‌های دائمی وجود دارد، در این هنگام چنانچه مسواک زدن و مراقبت روزانه به طور صحیح انجام نشود، امکان بروز پوسیدگی در دندان‌های دائمی افزایش پیدا می‌کند.


خوشنویسان تاکید کرد: کمبود مراقبت‌های منظم روزانه در این کودکان موجب گسترش پوسیدگی دندان‌های دائمی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha