معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:«پیش بینی شده از اول آبان بتوانیم محدودیت‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی تر برخورد و نظارت کنیم تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود.»

پیش بینی رفع محدودیت های کرونایی از اول آبان ماه

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:«پیش بینی شده از اول آبان بتوانیم محدودیت‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی تر برخورد و نظارت کنیم تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود.»

به گزارش سلامت نیوز، دکتر کمال حیدری، در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت:« بحث واکسیناسیون کرونا که درباه آن صحبت می کنیم چه 70 درصد باشد و چه 100 درصد به دنبال این هستیم که ایمنی پایه را برای افراد ایجاد کنیم. ممکن است بدن با ویروس روبرو شود و آن را نشناسد و از طرفی اگر بدن با ویروس ضعیف شده روبرو شود، می‌تواند سیستم ایمنی پایه را تقویت کند که اگر با ویروس واقعی روبرو شد کمترین مشکل را برای بدن داشته باشد. اصرار ما به واکسیناسیون کرونا این است که هرچه در مخرج کسر میزان بیشتری از افراد جامعه مبتلا شوند احتمال بستری و فوتی بیشتری را خواهیم داشت. اگر ایمنی پایه را کسب کنیم امیدواریم که کمترین اتفاق برای افراد بستری بیفتد و آمار فوتی ها کمتر باشد ضمن اینکه میزان ابتلا را پیشگیری می کنیم.»


وی افزود:«از طرف دیگر صرفا با واکسیناسیون مشکل کرونا حل نمی شود بلکه باید فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی برای کاهش آسیب رعایت شود. چه بسا افرادی هر دو دوز را می زنند ولی باز به کرونا مبتلا می شوند حتی احتمال اینکه فوتی داشته باشیم وجود دارد ولی این احتمالات به شدت پایین می آید.»


دکتر حیدری با تاکید بر اینکه مردم از واکسیناسیون استقبال کنند، گفت:« به دلیل تشکیک هایی که در فضای مجازی صورت گرفته برخی از مردم برای واکسیناسیون مردد هستند. اینکه اولین واکسن بهترین واکسن است را باید مد نظر داشته باشند تا اگر موج بعدی اتفاق اقتاد جامعه ایمنی پایه را دریافت کرده باشد.»


وی خاطرنشان کرد:« برای بازگشایی ها سیاست دولت این است که مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جریان پیدا کند و مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شوند. اگر ایمنی پایه اتفاق بیفتد دغدغه دولتمردان کمتر خواهد بود. رعایت پروتکل های بهداشتی کلید اصلی مدیریت بیماری از این به بعد خواهد بود که اگر موجه بعدی اتفاق بیفتد مشکلات کمتری داشته باشیم.»


وی گفت:« برنامه ریزی در ستاد کشوری کنترل کرونا رفع هوشمند محدودیت‌ها است. برنامه هایی که افراد در مشاغل چهارگانه چه خدمت گیرنده و چه خدمت دهنده چه رفتاری داشته باشند و نظارت ها به چه صورت باشد تدوین شده و به ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته آینده ارائه می شود اما مهمترین نکته نظارت هوشمند است جدی نگرفتن دستورالعمل ها به مردم و جامعه خسارت وارد می کند.»

دکتر حیدری گفت:« پیش بینی می کنیم که با توجه به به ماهیت کرونا و بحث تجمعات و دورهمی ها عاملی برای این باشد که شیوع این بیمای افزایش پیدا کند به همین دلیل پیش بینی ما این است که در ماه آینده شاید همین مسئله را تجربه کنیم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند تاثیرگذار باشد.»
وی با بیان اینکه فعلا پایانی برای کرونا متصور نیستیم، گفت:« کرونا، ویروس زنده است و برای پایداری خودش تلاش می کند برای اینکه میزبان خودش را تصاحب کند و ضریب بیماری زایی در جامعه را زیاد می کند اما امیدواریم هرچه زودتر این شیوع این بیماری تمام شود باید تلاش بر این باشد که زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم. موفقیت ما در مدیریت بیماری همراهی همه با هم است.»


وی افزود:« دغدغه دولت ها که به جد ورود کردند برای ساخت واکسن به خاطر همین نیاز بود که مردم به زندگی عادی برگردند باید همراهی بیشتری شود تا به سلامت از این موج ها بگذریم. متاسفانه بازگشایی ها زودتر از موعد صورت گرفته است.»


وی گفت:« دستور ریییس جمهور است که برنامه ریزی ها به سمت موارد آموزشی و اقتصادی و رفت و آمدهای بین استانی باشد. ما باید شرایطی برای سالم تر زندگی کردن داشته باشیم و محدودیت برای افرادی باشد که واکسن نزده اند. پیش بینی شده از اول آبان بتوانیم محدودیت‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی تر برخورد و نظارت کنیم تا محدودیت‌ها منطقی برداشته شود.»


وی افزود:«ما چهار رده شغلی داریم که هرکدم براساس حساسیتشان مشخص شده ورود افراد به مکان ها به چه صورتی باشد چه کسانی باید بر آنها نظارت کنند نوع خدمات و افرادی که خدمت گیرنده و خدمت دهنده هستند در پروتکل های جدید مشخص شده است.»


دکتر حیدری گفت:« در بحث رفع محدودیت ها نوع رنگبندی ها متفاوت خواهد بود و شدت بستری و میزان فوتی ها و درصد مبتلایان در رنگ بندی ها تاثیرگذار خواهد بود و باید واکنش سریع به رنگبندی ها داشته باشیم که می تواند به پیشگیری از موج های بعدی کمک کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha