کمیته مشورتی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا به شرکت جانسون اند جانسون مجوز تزریق دز دوم و تقویتی واکسن کرونا برای بزرگسالان ۱۸ سال و بیشتر داد، این ترزیق ۲ ماه پس از تزریق دز اول انجام می‌شود.

واکسن جانسون اند جانسون مجوز تزریق دز تقویتی دریافت کرد

سلامت نیوز:کمیته مشورتی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا به شرکت جانسون اند جانسون مجوز تزریق دز دوم و تقویتی واکسن کرونا برای بزرگسالان ۱۸ سال و بیشتر داد، این ترزیق ۲ ماه پس از تزریق دز اول انجام می‌شود.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا ، تزریق دز تقویتی این واکسن برای همه بزرگسالان ۱۸ ساله و بزرگ تر، ۲ ماه پس از ترزیق دز اول این واکسن تایید شد.
تایید تزریق دُز تقویتی واکسن کرونا شرکت جانسون اند جانسون دقیقاً یک روز پس از آن صورت گرفت که کمیته مشورتی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا، تزریق دزهای تقویتی واکسن کرونا شرکت مدرنا را تایید کرد.  با این حال، دزهای سوم  واکسن کرونای مدرنا فقط برای افراد ۶۵ سال و بالاتر یا در معرض خطر بالا به دلیل شرایط زمینه ای یا مشاغل آنها توصیه می شود.


به گزارش روزنامه دیلی میل،رای گیری کمیته مشورتی سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا پس از آن صورت گرفت که شرکت داروسازی جانسون اند جانسون ماه گذشته اعلام کرد که واکسن تقویتی کووید-۱۹، محافظ بسیار خوبی در برابر ابتلا به موارد شدید کرونا است.


شرکت جانسون اند جانسون ماه گذشته تاکید کرد که تزریق دز دوم و تقویتی واکسن کرونا این شرکت ۲ ماه پس از تزریق اول، اثربخشی آن را تا ۹۴ درصد در برابر بیماری های علامتی افزایش می دهد. این میزان محافظت با ۷۰ درصد محفاظت مشاهده شده پس از تزریق دز اول این واکسن قابل مقایسه است
این شرکت داروسازی مستقر در نیوجرسی آمریکا جزییات سه مطالعه ای را که جنبه های مختلف واکسن کرونا در آن بررسی شده، منتشر کرد. محققان در مطالعه اول که با حداکثر۳۰ هزار شرکت کننده انجام شد به بررسی اثر دز دوم واکسن کرونا شرکت جانسون اند جانسون  ۵۶ روز پس از تزریق دُز اول در بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر پرداختند.


مطالعه اول نشان داد که تزریق دُز دوم و  تقویت کننده واکسن کرونا جانسون اند جانسون،  ۹۴ درصد در برابر ابتلا به بیماری علامت دار کووید-۱۹ در آمریکا و  ۱۰۰ درصد در برابر ابتلا به  بیماری های بحرانی موثر بوده است.


جانسون اند جانسون اعلام کرد: تزریق دز تقویتی واکسن کرونا این شرکت دو ماه پس از تزریق دز اول ، سطح آنتی بادی را بین چهار تا ۶ برابر افزایش می دهد.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.


جهش های ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha