دانشمندان در جریان مطالعات خود این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که آیا تقویت کننده‌های متفاوت می‌تواند میزان آنتی بادی‌های قبلی را افزایش دهد.

آیا تقویت کننده‌های متفاوت می‌تواند آنتی بادی‌های قبلی را افزایش دهد؟

سلامت نیوز:دانشمندان در جریان مطالعات خود این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که آیا تقویت کننده‌های متفاوت می‌تواند میزان آنتی بادی‌های قبلی را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است دوزهای تقویت کننده کووید-۱۹ بیشتری در راه باشد اما هنگامی که  نوبت شما شد، یک دوز اضافی از واکسن اصلی دریافت خواهید کرد، نه یک واکسن به روز شده برای مطابقت بهتر با نوع دلتا بسیار مسری؛


به گزارش مدیکال اکسپرس،آیا ما نمی‌خواهیم با گونه‌های جدیدی که به احتمال زیاد در گردش هستند تا حد ممکن مطابقت داشته باشیم؟ دکتر کودی مایسنر از مرکز پزشکی تافتز، مشاور سازمان غذا و دارو، اخیرا دانشمندان فایزر را به چالش کشیده است.


دکتر پاتریک مور، مشاور دانشگاه پیتسبورگ، هفته گذشته در حالی که کارشناسان دولتی در مورد این که آیا زمان تقویت کننده‌های مدرن فرا رسیده است، گفت: من هنوز درک نکرده‌ام چرا تاکنون این تقویت کننده‌ها برای گونه دلتا استفاده نشده است، زیرا این چیزی است که ما در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم. او می‌پرسید که آیا چنین تغییراتی می‌تواند برای جلوگیری از عفونت خفیف مفید باشد؟


پاسخ ساده: FDA ماه گذشته دوز‌های اضافی دستور اولیه فایزر را پس از مطالعات نشان داد که هنوز در برابر دلتا به اندازه کافی خوب عمل می‌کند و این دوز‌ها را می‌توان بلافاصله حذف کرد. اکنون FDA در حال بررسی شواهد مربوط به تقویت کننده واکسن‌های اصلی مدرنا و جانسون اند جانسون است. 


در حال حاضر فایزر و مدرنا در حال آزمایش دوز‌های آزمایشی سفارشی شده برای دلتا و یک نوع دیگر هستند و یاد می‌گیرند که چگونه در صورت نیاز به تغییر سریع فرمول را برای جهش یافته‌های امروزی یا یک نوع جدید تغییر دهند، سوال سخت‌تر برای تنظیم کننده‌ها این است که چگونه تصمیم می‌گیرند که آیا چنین سوئیچی را سفارش دهند یا خیر و چه زمانی.


آنچه تا اینجا می‌دانیم این است واکسن‌های فعلی حتی علیه دلتا کار می‌کنند. واکسن‌های مورد استفاده در آمریکا حتی در صورت بستری شدن و مرگ ناشی از کووید -۱۹، حتی پس از روی کار آمدن نوع دلتا، بسیار موثر است، اما مقامات امیدوارند که حفاظت ضعیف خود را در برابر عفونت‌های کمتر شدید و برای افراد پرخطر تقویت کنند. مطالعات نشان می‌دهد که دوز اضافی از فرمول‌های اولیه باعث افزایش آنتی بادی‌های مقابله با ویروس می‌شود که از عفونت جلوگیری می‌کند، از جمله آنتی بادی‌هایی که دلتا را هدف قرار می‌دهند.


آیا ممکن است عملکرد دلتای ویژه بهتر باشد؟
واکسن‌ها پروتئین سنبله‌ای را پوشش می‌دهند که ویروس کرونا را می‌پوشاند. ریچارد وببی، متخ

صص ویروس از بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود، گفت: جهش در آن پروتئین دلتا را بیشتر مسری کرد اما برای سیستم ایمنی بدن چندان متفاوت نیست.
جان وری، ایمونولوژیست دانشگاه پنسیلوانیا، می‌گوید این بدان معنا نیست که هیچ ضمانتی وجود ندارد که یک تقویت کننده مخصوص دلتا بهتر از آن محافظت کند. منتظر ماندن مطالعات برای حل این سوال و در صورت لزوم، دم کردن دوز‌های به روز شده باعث افزایش تاخیر در تقویت افرادی می‌شود که تصور می‌شود در حال حاضر به آن‌ها نیاز دارند.


با این حال تریور بدفورد، زیست شناس و متخصص ژنتیک در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون گفت: با این حال دلتا در حال حاضر نسخه غالب ویروس در سراسر جهان است، اما به طور حتم یک نیای مشترک برای هر آنچه در جهان بیشتر بدون واکسیناسیون تکامل می‌یابد، خواهد بود.
او گفت واکسن به روز شده با دلتا به ایجاد یک بافر در برابر این جهش‌های اضافی کمک می‌کند. بدفورد توسط موسسه پزشکی هوارد هیوز که از بخش بهداشت و علوم آسوشیتدپرس نیز پشتیبانی می‌کند، پرداخت می‌شود.


واکسن‌های فایزر و مدرنا با یک قطعه کد ژنتیکی به نام RNA پیام رسان ساخته شده‌اند که به بدن می‌گوید از پروتئین سنبله کپی بی‌ضرری تهیه کند، بنابراین برای تشخیص ویروس آموزش دیده است. به روزرسانی فرمول فقط نیاز به تعویض کد ژنتیکی اصلی با mRNA برای پروتئین جهش یافته دارد.
هر دو شرکت ابتدا دوز‌های تغییریافته را در برابر جهش یافته‌ای که در آفریقای جنوبی ظاهر شد، نوع بتا که تا به امروز مقاوم‌ترین واکسن بوده است آزمایش کردند، بیشتر از نوع دلتا. آزمایش‌ها نشان داد که دوزهای به روز شده آنتی بادی‌های قوی تولید می‌کنند.
در حال حاضر این شرکت‌ها در حال مطالعه بر روی افرادی هستند که کاملا واکسینه شده و موافقت کرده‌اند که دوز تقویت کننده را برای مطابقت با دلتا آزمایش کنند. مطالعات مدرنا همچنین شامل مواردی است که از محافظت در برابر بیش از یک نسخه از ویروس کرونا مانند واکسن‌های آنفلوانزای امروزی در برابر انواع مختلف آنفلوانزا استفاده می‌کند.
واکسن‌های mRNA ساده‌ترین نوع برای اصلاح هستند، اما برخی دیگر از سازندگان واکسن نیز در حال بررسی نحوه تغییر دستورالعمل‌های خود در صورت لزوم هستند.


دکتر ژاکلین میلر، هفته گذشته به پانل مشورتی FDA گفت که این شرکت در حال مطالعه تقویت کننده‌های مخصوص انواع مختلف است تا از مزایای آن‌ها مطلع شود و در صورت نیاز آماده باشد؛ و پنس وری گفت تجزیه و تحلیل دقیق واکنش بدن در برابر دوزهای به روز شده بسیار مهم است، زیرا سیستم ایمنی بدن تمایل دارد اولین نوع ویروسی که با آن روبه رو می‌شود، حافظه قوی‌تری را ثبت کند. این سوالات را در مورد اینکه آیا یک تقویت کننده متفاوت می‌تواند باعث افزایش موقت آنتی بادی‌های قبلی بدن شود، پاسخی وسیع‌تر و با دوام‌تر است که حتی ممکن است برای جهش‌های بعدی نیز موقعیت بهتری داشته باشد، ایجاد می‌کند.


بدفورد می‌گوید اکنون زمان آن است که تصمیم بگیریم چه چیزی در کاهش اثربخشی واکسن باعث تغییر فرمول می‌شود، درست مانند واکسن‌های آنفلوانزا هر ساله تزریق می‌شود. بسیاری از دانشمندان، مانند بدفورد انتظار دارند ویروس کرونا در نهایت از یک بحران جهانی در هر زمستان به تهدیدی منظم تبدیل شود که ممکن است به معنای تقویت کننده‌های منظم‌تر شاید حتی در سال با ترکیب واکسن آنفلوانزا باشد. زمان بندی بین دوزها نیز اهمیت دارد.
او گفت: افزایش قدرت شما ممکن است با فواصل طولانی‌تر بین تحریک بهبود یابد. در حالی که دانشمندان چیز‌های زیادی در مورد ویروس کرونا آموخته‌اند، داستان هنوز به پایان نرسیده و ما نمی‌دانیم فصل‌های آخر چه می‌گویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha