مقامات بهداشتی آمریکا نسبت به همزمانی آنفلوانزا و کرونا در زمستان هشدار دادند و از مردم این کشور خواستند تا واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

هشدار پزشکان درباره همزمانی آنفلوانزا و کرونا در فصل سرما

سلامت نیوز:مقامات بهداشتی آمریکا نسبت به همزمانی آنفلوانزا و کرونا در زمستان هشدار دادند و از مردم این کشور خواستند تا واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  داده‌های نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد ملی بیماری‌های واگیر نشان داد که تنها حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی قصد تزریق واکسن آنفلوانزا را دارند، درصدی که نسبت به قبل از شیوع همه گیری کرونا تغییر چندانی نکرده است. اما مقامات بهداشتی نگران هستند، زیرا برخی شواهد نشان می‌دهد که احتمالاً فصل آنفلوانزا شدیدتر است.


به گزارش الحره،کارشناسان می‌گویند به دلیل تعداد کم عفونت‌ها در سال ۲۰۲۰، افراد از ایمنی طبیعی قابل توجهی در برابر آنفلوانزا برخوردار نشده اند.


روشل والینسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در بیانیه‌ای گفت: از آنجا که تعداد بیماران در سال گذشته کمتر بود، احتمالاً ایمنی کمتری وجود خواهد داشت و امسال همه ما در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا قرار داریم. 


این همان چیزی است که در ایالات متحده در بهار و تابستان با تجدید حیات ویروس‌های رایج، از جمله ویروس سینسیتیال تنفسی، که بیشتر با نام "RSV" شناخته می‌شود، اتفاق افتاد. بیمارستان‌ها تعداد زیادی از کودکان را گزارش کرده اند که در شرایط بحرانی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
کارشناسان تاکید کردند که ویروس‌های آنفلوانزا ممکن است فرصتی برای گسترش بیشتر در پاییز و زمستان در مدارس، محل کار و مشاغل باز شده پیدا کنند.


سناریوی ترسناک
بیمارستان‌ها می‌ترسند در صورت افزایش موارد آنفلوانزا و کرونا تحت فشار قرار گیرند، سناریوی ترسناکی که در موج زمستان گذشته به دلیل اقدامات قرنطینه جلوگیری شد.
نانسی فاستر، نایب رئیس انجمن بیمارستان‌های آمریکا گفت: این نگرانی‌ها به ویژه پس از آنکه سیستم‌های بیمارستانی با موج تابستانی ویروس کرونا مبارزه کردند، بسیار شدید است.


او تصریح کرد: اکسیژن برخی از بیمارستان‌ها از جمله فلوریدا و کالیفرنیا به دلیل فشار زیاد بیماران کرونا در حال تمام شدن است.
فاستر افزود: همان متخصصانی که از بیماران کووید مراقبت می‌کنند از جمله افرادی هستند که از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مراقبت می‌کنند. 
سونیا گاندی، پزشک بیماری‌های عفونی و نایب رییس امور پزشکی بیمارستان Cedars-Sinai، می‌گوید: این بدترین سناریو خواهد بود. چندین بیمارستان وجود دارد که در حال حاضر به طور کامل کار می‌کنند؛ بنابراین، با شروع زمستان، بهترین راه برای محافظت و حفظ ظرفیت بیمارستان واکسیناسیون افراد تا آنجا که ممکن است .


اما برخی از کارشناسان معتقدند که رعایت اقدامات مهار ویروس کرونا، از پوشیدن ماسک در مدارس تا به تعویق انداختن بازگشایی دفاتر تا سال آینده، ممکن است از شیوع ویروس آنفلوانزا در مقایسه با فصل‌های گذشته جلوگیری کند.


ویلیام شافنر، مدیر پزشکی بنیاد ملی بیماری‌های واگیر دار گفت: هیچ یک از ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که فصل آنفلوانزا خفیف، متوسط ​​یا شدید خواهد بود، اما مطمئن هستیم که فعالیت آنفلوآنزا وجود خواهد داشت. ما مطمئناً نمی‌خواهیم یک همه گیری مضاعف با ویروس کرونا و آنفلونزا را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha