چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 319444

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در طی دوران همه گیری کرونا با وجود افزایش فشار کاری و تعداد بیماران بانوان فیزیوتراپیست فداکارانه با انجام فیزیوتراپی تنفسی و تمرین درمانی بیماران در بخش های مراقبت های ویژه و عادی به بهبودی هر چه سریعتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کمک شایسته ای کردند.

نقش بانوان فیزیوتراپیست در مداوای بیماران کرونایی

سلامت نیوز:دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در طی دوران همه گیری کرونا با وجود افزایش فشار کاری و تعداد بیماران بانوان فیزیوتراپیست فداکارانه با انجام فیزیوتراپی تنفسی و تمرین درمانی بیماران در بخش های مراقبت های ویژه و عادی به بهبودی هر چه سریعتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کمک شایسته ای کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، عبدالرحمن اهوازیان در هفته ملی سلامت بانوان (۲۴ تا ۲۹ مهر) افزود: مطالعات جهانی نشان می‌دهد ۷۵ درصد شاغلین سیستم سلامت بانوان بوده و جامعه فیزیوتراپی ایران به همکاران بیمارستانی خود که عمدتا بانوان هستند در مداوای بیماران مبتلا به کرونا نقش موثری داشتند.


به گزارش روابط عمومی انجمن  فیزیوتراپی ایران،وی اظهار داشت: طی این مدت علاوه بر مشکلات حالت معمولی که بانوان فیزیوتراپیست بر آن غلبه می کردند،  افزایش تعداد بیماران و فشار کاری جسمانی، اضطراب و افسردگی بیش از پیش بر بانوان تحمیل شده است. بعضا همکاران ما علیرغم وابستگی عاطفی به خویشاوندان، بیش از یک سال است که به منظور پیشگیری از ابتلای دیگران به کووید هر گونه ارتباط خانوادگی را نیز قطع کنند.


اهوازیان خاطر نشان کرد:  با وجود سختی کار در عرصه درمانی بیمارستانی، مواجهه با انواع عفونت ها و افزایش بروز اختلالات اسکلتی عضلانی، تا به امروز فیزیوتراپیست ها مشمول قانون سختی کار نیستند. در حالیکه همکاران ما از کادر بالینی خط مقدم درمان هستند اما در بحث حقوق و مزایا اختلاف فاحشی بین کارکنان نظام سلامت وجود دارد که نیازمند توجه جدی مسئولین امر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha