نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: موارد ابتلا به بیماری کبدی ناشی از چاقی رو به افزایش است.

افزایش موارد ابتلا به بیماری کبدی مرتبط با چاقی

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: موارد ابتلا به بیماری کبدی ناشی از چاقی رو به افزایش است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بیماری کبدی بیشتر با مصرف مواد الکلی یا هپاتیت مرتبط است اما نتایج یک بررسی نشان می‌دهد چاقی و دیابت نیز به تهدیدی جدی در بروز آسیب‌های کشنده کبدی تبدیل شده است.


در این گزارش آمده است: در حقیقت، بیماری پیشرفته کبد چرب خطر مرگ را نزدیک به هفت برابر افزایش می‌دهد و محققان آمریکایی هشدار داده اند که این بیماری قاتل خاموش است و هنگامی علائم مربوط به آسیب کبد چرب در بدن ظاهر می شود که فرد دچار مشکل شدید شده است. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که چربی اضافی در کبد ذخیره شده و باعث التهاب و در نهایت زخم می‌شود.


طبق اعلام موسسه سلامت ایالات متحده، حدود یک چهارم مردم جهان از بیماری کبد چرب رنج می‌برند و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیماری کبد چرب پیشرفته از هپاتیت C که به عنوان عامل اصلی ایجاد زخم کبد و دلیل اصلی پیوند کبد است، پیشی گرفته است.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، به گفته محققان، در بدن انسان، بیماری کبد چرب با سندروم متابولیک مرتبط است. سندروم متابولیک مجموعه‌ای از مشکلات جسمی است که با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع دو مرتبط است و شامل افزایش فشار خون، قند خون، انباشت چربی شکمی و بالا بودن غیر طبیعی کلسترول می‌شود.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha