دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 319631

سیر ماده‌ای غذایی با فواید بسیار زیاد است که می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

نحوه استفاده از سیر برای رشد مو

سلامت نیوز: سیر ماده‌ای غذایی با فواید بسیار زیاد است که می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از المرسال نوشت: روش‌های زیادی برای رشد مو وجود دارند و این یکی از مهمترین موضوعاتی است که بسیاری از مردم به دنبال آن هستند. ریزش مو یکی از مشکلاتی است که منجر به کاهش تراکم مو در سر می‌شود، به خصوص اگر میزان ریزش مو زیاد باشد و نتیجه آن ایجاد فاصله بین موهای سر یا بروز طاسی در برخی از نواحی است.

روش‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، چه شیمیایی و چه طبیعی، از جمله استفاده از سیر که به دلیل فواید بسیار خوبی که برای موها دارد، شناخته شده است.

سیر به عنوان بازسازی کننده سلول‌ها عمل می‌کند، زیرا باکتری‌ها و قارچ‌های مضر را در پوست سر از بین می‌برد.

حبه‌های سیر را در خرد کن برقی خرد کنید، تفاله آن را تخلیه کرده و آب آن را کنار بگذارید.

موها را با شانه تقسیم کنید و این مایع را روی هر تار پخش کنید تا به پوست سر برسد و سر را به مدت ده دقیقه به خوبی ماساژ دهید، سپس حداقل به مدت دو ساعت به آن فرصت دهید. موها را با آب ولرم بشویید سپس مقداری روغن زیتون را با همان مقدار روغن کرچک مخلوط کرده و روی موها بمالید و بگذارید حداقل پنج ساعت روی موها بماند تا پوست سر آن را جذب کند.


علل ریزش مو

استرس روانی و جسمی، زیرا قرار گرفتن در معرض یک حادثه خاص یا بیماری جدی منجر به ریزش مو بر اثر استرس می‌شود.

بارداری و زایمان،  مصرف بیش از حد ویتامین A، علیرغم فواید زیاد آن، که مهمترین آن سلامت چشم و بینایی است، اما مصرف زیاد آن باعث ریزش مو می‌شود.

کمبود پروتئین در غذا، زیرا پروتئین به رشد ماهیچه‌ها و موها کمک می‌کند. در صورت به دست آوردن مقدار مورد نیاز بدن، مجبور می‌شود پروتئین وابسته به رشد موها را متوقف کند تا آن را به موهای دیگر توزیع کند.


ارزش غذایی سیر

سیر گیاهی است که در طبخ غذاها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر این که از زمان‌های قدیم تا عصر حاضر به عنوان دارو استفاده می‌شده است. سیر حاوی فلاونوئیدها، چند قند، اسیدهای آمینه، آلیسین، سطوح بالای گوگرد و کربوهیدرات‌ها و پروتئین کمی است.

فواید زیاد سیر

سیر برای موها و سلامت بدن فواید زیادی دارد، برجسته‌ترین مزایای آن برای موها عبارتند از:

    باعث تحریک رشد مو می‌شود، زیرا سیر دارای درصد بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم، روی و گوگرد است که همه آن‌ها برای رشد مو ضروری هستند.
    سیر به عنوان یک ضد میکروب طبیعی عمل می‌کند، میکروب‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد که می‌توانند آسیب قابل توجهی به پوست سر وارد کرده و از رشد مو جلوگیری کنند.
    سیر حاوی سلنیوم است که به تحریک گردش خون کمک می‌کند و بنابراین به تغذیه مو بسیار کمک می‌کند.
    پاکسازی و تقویت فولیکول‌های مو، این مورد به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.
    شرایط وخیم پوست سر را تسکین دهید، زیرا سیر حاوی درصد بالایی از ویتامین C است که برای سلامت مو مفید است و باعث تولید کلاژن می‌شود که به تحریک رشد مو کمک می‌کند.
    به مشکل شوره سر پایان می‌دهد، زیرا حاوی غلظت بالایی از آلیسین است و علاوه بر این یک ضد قارچ طبیعی است که باعث جلوگیری از شوره می‌شود.
    موها را تقویت کرده و کمتر در معرض شکستگی قرار می‌دهد، زیرا موهای خشک و خارش پوست سر را برطرف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha