دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 320062

یوگا راهی عالی برای تحرک و فعال ماندن است. فعالیت بدنی منظم در دوران بارداری برای سالم و قوی نگه داشتن بدن و آمادگی برای تولد ضروری است – و یوگا یکی از مفیدترین اشکال ورزش است.

آیا یوگا در دوران بارداری بی خطر است؟

سلامت نیوز: یوگا راهی عالی برای تحرک و فعال ماندن است. فعالیت بدنی منظم در دوران بارداری برای سالم و قوی نگه داشتن بدن و آمادگی برای تولد ضروری است – و یوگا یکی از مفیدترین اشکال ورزش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از لایو ساینس،اما آیا یوگا تا زمان تولد نوزاد بی خطر است؟ یوگای اصلاح شده یک ورزش بی خطر در دوران بارداری است. با این حال، مانند تمام ورزش‌های جدید در دوران بارداری، توصیه می‌شود قبل از پیوستن به یک کلاس، از متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود اطمینان حاصل کنید.

یوگا راهی محبوب برای مادران باردار برای افزایش انعطاف پذیری و قدرت، کاهش تنش و استرس و کمک به تسکین برخی از علائم رایج دوران بارداری، از کمردرد گرفته تا سفت شدن باسن است. و از همه مهمتر، تنها چیزی که نیاز دارید لباس‌های راحت و گشاد و یک تشک یوگا است.

یوگا می‌تواند راهی عالی برای حفظ قدرت و انعطاف پذیری در طول بارداری باشد. همچنین گروه‌های عضلانی مهم، به ویژه ماهیچه‌های لگن و شکم و کف لگن را برای آمادگی برای زایمان تقویت می‌کند.

با این حال، مهم است که حواستان به میزان کشش مفاصل در دوران بارداری باشد، زیرا به طور طبیعی به دلیل وجود هورمونی به نام ریلکسین، تحرک بیشتری در مفاصل خواهید داشت. این هورمون مفاصل اطراف لگن را تشویق می‌کند تا کمی شل شوند تا برای زایمان آماده شوند. به دلیل تحرک اضافی، شما بیشتر مستعد کشش بیش از حد و به طور بالقوه کشیدگی عضلات یا رباط‌ها هستید.

اگرچه شواهدی مبنی بر مضر بودن یوگا در سه ماهه اول وجود ندارد، اما به طور کلی توصیه می‌شود که از سه ماهه دوم بارداری خود را شروع کنید. توصیه می‌شود که قبل از هفته ۱۵ بارداری در کلاس یوگا شرکت نکنید.

مرکز ثقل شما در طول بارداری برای سازگاری با برآمدگی در حال رشد شما تغییر می‌کند، و این می‌تواند حفظ تعادل شما را هنگام انجام تمرینات چالش برانگیز دشوارتر کند. یوگا یک راه عالی برای عادت کردن بیشتر به مرکز ثقل در حال تغییر است که به شما امکان می‌دهد تعادل خود را در موقعیت‌های مختلف تمرین کنید. با به چالش کشیدن تعادل، به تحریک مسیرهای عصبی در مغز شما که مسئول تعادل هستند کمک می‌کند و به رشد شما کمک می‌کند.

تمرین یوگا در بارداری مزایای مختلفی دارد، از جمله:

    یوگای بارداری به کاهش استرس کمک می‌کند

بارداری می‌تواند برای برخی از زنان یک زمان استرس زا باشد و با سلامت روانی که بر سلامت جسمی تأثیر می‌گذارد، یوگا می‌تواند منبع خوبی برای تسکین استرس باشد. یوگا یک راه عالی برای کاهش استرس و تنش در بدن است که به شما امکان می‌دهد با افکار و تنفس خود ارتباط برقرار کنید. تنفس شما در سه ماهه دوم و سوم کم‌عمق‌تر می‌شود، زیرا کودک مانع از کاهش مؤثر دیافراگم شما می‌شود، بنابراین شما به طور طبیعی تبدیل به این می‌شوید. اوبراین توضیح داد که سریعتر نفس می‌کشد.

    یوگای بارداری وضعیت شما را بهبود می‌بخشد

وضعیت بدن شما در دوران بارداری تغییر می‌کند زیرا لگن به دلیل وزن برآمدگی به سمت جلو متمایل می‌شود. این می‌تواند قسمت بالایی پشت و شانه‌ها را تشویق کند تا کمی به سمت جلو خم شوند و در برخی از زنان تنش و سفتی ایجاد کند. حرکت دادن قسمت بالایی پشت و شانه‌ها در طول یک جلسه یوگا می‌تواند این تنش را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که عضلات وضعیتی برای حمایت از کمر شما کار می‌کنند.

    یوگای بارداری بدن شما را برای تولد آماده می‌کند

مهم است که زنان توانایی خود را برای چمباتمه زدن و خم شدن راحت به جلو در طول بارداری خود حفظ کنند. چمباتمه زدن اساس موثرترین موقعیت‌های زایمان را تشکیل می‌دهد و برای حرکت روزانه ضروری است. یوگا می‌تواند راهی عالی برای فعال نگه داشتن شما و حفظ قدرت در عضلات لگن و ساق پا برای کمک به چمباتمه زدن و بهبود توانایی شما در تحمل و پایین آوردن بدن باشد. فشار دادن در حین زایمان همچنین به تقویت کف لگن کمک می‌کند.

    یوگای بارداری خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد

همه ما می دانیم که ورزش تأثیر مثبتی بر سلامت روان ما دارد، از جمله کاهش اضطراب و افسردگی. اما یوگا در دوران بارداری نیز این توانایی را دارد که خلق و خوی شما را تقویت کند

    یوگای بارداری باعث خواب بهتر می‌شود

این غیرمعمول نیست که زنان باردار از مشکلات خواب به دلیل نوسانات هورمونی، ناراحتی جسمی و نگرانی در مورد مادر شدن رنج ببرند. اما مطالعات نشان می‌دهد که تمرین منظم یوگا می‌تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha