چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 320177

مسواک‌زدن به‌صورت منظم، یکی از بهترین راه‌های حفظ سلامت دندان‌ها و لثه است. استفاده از مسواک مناسب باعث کاهش احتمال آسیب به بافت لثه و دندان می‌شود.

سلامت نیوز: مسواک‌زدن به‌صورت منظم، یکی از بهترین راه‌های حفظ سلامت دندان‌ها و لثه است. استفاده از مسواک مناسب باعث کاهش احتمال آسیب به بافت لثه و دندان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، بعضی از افراد فکر می‌کنند مسواک‌زدن با انواع زبر و خشن سبب تمیزی و سفیدشدن بهتر دندان‌ها می‌شود در حالی‌که با استفاده از مسواک زبر، لثه، سطح ریشه و مینای دندان دچارساییدگی  و تحلیل می‌شود.


مناسب‌ترین سایز مسواک برای شما، مسواکی است که اندازه سر آن اجازه دسترسی آسان به تمام سطوح دندان‌هایتان را بدهد. معمولا این سایز برای بزرگسالان حدود یک سانتی‌متر در ۵/۲ سانتی‌متر است.

زاویه بین دسته مسواک و سر آن باید به قدری کم باشد که با شیبی ملایم به سر آن برسد و طول دسته مسواک باید به‌اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید آن را به‌راحتی در دست نگه‌دارید. اگر به‌طور متوسط روزی دو بار مسواک بزنید، نهایتا عمر مناسب یک مسواک خوب برای شما سه ماه است. دقت کنید که پس از هر بار استفاده از مسواک آن را با آب سرد بشویید و بقایای خمیردندان و غذاها را از لابه‌لای الیاف آن خارج کنید.

مسواک را طوری در جامسواکی قرار دهید که بتواند هر چه سریع‌تر خشک شود. درپوش را روی مسواک خیس قرار ندهید چون در محیط مرطوب میکروب‌ها و باکتری‌ها روی مسواک  تجمع می‌کنند. امروزه مسواک‌های برقی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند چون می‌توانند عمل مسواک‌زدن را سریع‌ و راحت‌تر کنند، هر چند نتایج تحقیقات نشان داده است تفاوت زیادی میان کیفیت مسواک‌زدن با مسواک دستی و برقی وجود ندارد.

توصیه‌های مذکور در مورد عموم مردم است اما اگر مشکل خاصی در لثه‌ها دارید یا تحت درمان ارتودنسی هستید، باید از دندانپزشک خود برای انتخاب مسواک مناسب کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha