سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که جهان با افزایش خطر شیوع سرخک مواجه است زیرا سال گذشته ۲۲ میلیون نوزاد به دلیل شیوع کووید ۱۹، واکسن سرخک خود را دریافت نکردند.

تهدید شیوع سرخک پس از عدم تزریق واکسن کرونا

سلامت نیوز:سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که جهان با افزایش خطر شیوع سرخک مواجه است زیرا سال گذشته ۲۲ میلیون نوزاد به دلیل شیوع کووید ۱۹، واکسن سرخک خود را دریافت نکردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، طبق گزارش این سازمان، در سال ۲۰۲۰، ۳ میلیون نوزاد کمتر از سال ۲۰۱۹ علیه سرخک واکسینه شدند و فقط ۷۰ درصد از نوزادان هر دو دوز واکسن سرخک را دریافت کردند که بسیار کمتر از نرخ ۹۵ درصدی مورد نیاز برای محافظت از جوامع در برابر شیوع این بیماری است.


به گزارش هلث دی نیوز،نگرانی دیگر این است که کمپین سرخک که در ۲۳ کشور در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود، به دلیل بروز پاندمی به تعویق افتاد و به گفته آژانس‌های بهداشتی، بیش از ۹۳ میلیون نفر در برابر سرخک آسیب پذیر شدند.


«کوین کین»، مدیر ایمن سازی جهانی مرکز کنترل بیماری‌ها، می‌گوید: «تعداد زیاد کودکان واکسینه نشده، شیوع سرخک، و تشخیص بیماری ناشی از واکنش به کووید ۱۹، عواملی هستند که احتمال مرگ و میر ناشی از سرخک و عوارض جدی را در کودکان افزایش می‌دهند.»


کین تاکید کرد: «ما باید از هم اکنون برای تقویت سیستم‌های نظارت بر بیماری‌ها و بستن شکاف‌های ایمنی، قبل از بازگشت به روند سفر و کسب و کار به شرایط قبل از پاندمی، برای جلوگیری از شیوع مرگبار سرخک و کاهش خطر سایر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن اقدام کنیم.»


واکسن سرخک در برابر یکی از مسری ترین ویروس‌های انسانی در جهان محافظت می‌کند. این واکسن تنها در ۲۰ سال گذشته از ۳۰ میلیون مرگ و میر جلوگیری کرده است. آژانس‌های بهداشتی اعلام کردند در سال ۲۰۲۰، حدود ۷.۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند و ۶۰,۷۰۰ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha