لکه‌های زرد روی ناخن می‌تواند ناشی از استفاده زیاد از لاک ناخن یا حتی پاک‌کننده ناخن و استون باشد. رنگ زرد روی ناخن بسیار رایج است و اگر ناخن های خود را لاک نزنید ، این لکه‌ها معمولاً خود به خود از بین می‌رود. با این حال، روش‌هایی برای سفید کردن سریع ناخن‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

برای خلاص شدن از لکه‌های زرد روی ناخن چه کنیم؟

سلامت نیوز:لکه‌های زرد روی ناخن می‌تواند ناشی از استفاده زیاد از لاک ناخن یا حتی پاک‌کننده ناخن و  استون باشد. رنگ زرد روی ناخن بسیار رایج است و  اگر ناخن های خود را لاک نزنید ، این  لکه‌ها  معمولاً خود به خود از بین می‌رود. با این حال، روش‌هایی برای سفید کردن سریع ناخن‌ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


  آب لیمو
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،آب لیمو به روشن شدن هرگونه تغییر رنگ زرد روی ناخن کمک می‌کند، اما توجه داشته باشید که اگر بریدگی های کوچکی در اطراف ناخن خود دارید، آب لیمو می‌تواند باعث سوزش شود.


  طرز استفاده
برای استفاده از آب لیمو برای سفید کردن ناخن‌ها، یک پنبه را در آب لیمو خیس کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی ناخن بماند. سپس ناخن را با یک مسواک قدیمی بشویید تا لکه از بین برود.


  سرکه سفید
سرکه سفید می تواند به از بین بردن لکه های روی ناخن کمک کند، اما  فقط از نوع سفید سرکه  برای این کار استفاده کنید.


   طرز استفاده
دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و اجازه دهید ناخن های تان به مدت 10 دقیقه خیس بخورند. ممکن است بخواهید از یک برس ناخن برای شستن ملایم ناخن و کمک به رفع تغییر رنگ آن استفاده کنید.


 خمیر جوش شیرین
با مخلوط کردن جوش شیرین با آب گرم در یک کاسه پلاستیکی کوچک، خمیر جوش شیرین درست کنید. خمیر را به ناخن های خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه قبل از شستن دست ها با آب و صابون روی آن  بماند. همچنین می توانید مقداری آب لیمو و سرکه سفید هم به آن اضافه کنید تا این درمان خانگی موثرتر شود! اگر تغییر رنگ به لبه های ناخن کشیده شد، از یک سواب پنبه ای برای از بین بردن لکه استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha