رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرخک را یک بیماری کشنده دانست و گفت: متاسفانه در مرزهای شرقی کشور و مجاور عراق، مواردی از این بیماری مشاهده شده است.

مشاهده سرخک در مرزهای شرقی و مجاور عراق

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرخک را یک بیماری کشنده دانست و گفت: متاسفانه در مرزهای شرقی کشور و مجاور عراق، مواردی از این بیماری مشاهده شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسین قناعتی، صبح یکشنبه در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما، افزود: سرخک یک بیماری ویروسی است و علائم آن مشابه سرماخوردگی است که به صورت جلدی و درگیری ریوی خودش را نشان می‌دهد و می‌تواند بین ۵ تا ۲۸ درصد موارد مرگبار باشد.


وی با اشاره به واکسیناسیون کشور علیه سرخک، گفت: ما دو سال پیش گواهی ریشه کنی علیه این بیماری را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کردیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ایران به عنوان یکی از سه کشور خاورمیانه نام برد که در سال‌های گذشته توانسته بود نسبت به ریشه کنی سرخک موفق عمل کند.


قناعتی در خصوص بازگشت دوباره سرخک، اظهار داشت: در چند ماه گذشته در مرزهای ایران با افغانستان و پاکستان و همچنین قسمتی از سواحل و مجاور عراق، موارد نادر از سرخک دیده شده که لازم است برنامه تکمیلی واکسیناسیون در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha