البته که رژیم و ورزش برای لاغری و تناسب اندام نقش موثری دارد ولی در نواحی مثل شکم و پهلو که که چربی موضعی انباشته دارد این دو فاکتور مهم اگر به درستی انجام شوند فقط قطر سلول های چربی کمتر می شود که وقتی که رژیم و ورزش رها کنیم دوباره سلول های چربی به اندازه قبل خود می شوند و فکر کنم شنیده ایم یا مشاهده کردیم افرادی که تمرین های ورزشی به مراتب سنگینی هم داشتند به دلایلی از ورزش فاصله گرفتن آن هیکل و تناسب اندام موقع ورزش را ندارند و چاق می شوند.

روش حذف دائمی سلول های چربی کشف شد!

سلامت نیوز: البته که رژیم و ورزش برای لاغری و تناسب اندام نقش موثری دارد ولی در نواحی مثل شکم و پهلو که که چربی موضعی انباشته دارد این دو فاکتور مهم اگر به درستی انجام شوند فقط قطر سلول های چربی کمتر می شود که وقتی که رژیم و ورزش رها کنیم دوباره سلول های چربی به اندازه قبل خود می شوند و فکر کنم شنیده ایم یا مشاهده کردیم افرادی که تمرین های ورزشی به مراتب سنگینی هم داشتند به دلایلی از ورزش فاصله گرفتن آن هیکل و تناسب اندام موقع ورزش را ندارند و چاق می شوند.

لذا به گزارش کلینیک رسپینا روشی موسوم به لاغری با سرما (کرایولیپولیز) یا به اسم لاتین خود fat freezing در این چند سال وارد کشور شده است که با فرآیندی که این دستگاه لاغری ایجاد می کند باعث می شود سلول های چربی به طور همیشگی از بین بروند.

کرایولیپولیز، "به معنای فریز کردن چربی ها" می باشد 

در این روش درمانی از قرار گرفتن موضع موردنظر در معرض سرما برای کاهش چربی بدون آسیب رساندن به پوست و یا حتی بافت های اطراف آن استفاده می شود . این روش کاملا غیر جراحی و غیر تهاجمی است .بعد از کرایولیپولیز ، هیچ دروان نقاهت و یا دردی وجود ندارد ونیاز به انجام کار خاصی بعد از این فرایند نیست و این روش در درازمدت هم هیچ عوارضی را از خود بروز نمی دهد .

خطرات احتمالی ناشی ازعمل های جراحی نیز دیگر در این روش وجود ندارد . بنابراین افرادی که مایل هستند هزینه را به حداقل برسانند و از روش های تهاجمی که نیاز به بی هوشی دارند احتناب کنند این روش برای ان ها بهترین گزینه خواهد بود.عدم ریسک های جراحی قابل توجه و همچنین نبود دوران نقاهت بعد از درمان از نکات مثبت این روش می باشد .

نکته مهم

افرادی که مایل به انجام یک روش غیر تهاجمی بامسائل و درد کمی می باشند نیز می توانندازاین روش درمانی سود ببرند 

در مطالعه ای که اخیرا در اروپا با تمرکز بر تحمل ایمنی و رضایت بیمار نسبت به این روش انجام گرفت مشخص شد که 518 نفر بیمار تحت درمان به روش لاغری با سرما ، 96 درصد رضایت بسیار داشتند و فقط 4 درصد درد شدیدی را آن هم فقط در 5 دقیقه ی اول درمان احساس می کردند.به طور کلی بیماران از یک ساعت درمان با روش کرایولیپولیز ، درچند دقیقه اول احساس سرما و کمی ناراحتی در آن موضع می کنند ، که این احساس سرما به مرور در ادامه درمان کاهش می یابد و از بین می رود و سپس ادامه درمان در اکثر افراد به راحتی شکل می گیرد .

همچنین باید توجه داشت که در این روش به طور متوسط فقط بافت های چربی اضافه درناحیه مورد نظر به میزان تقریبا 20 الی 25 درصد در هر دوره درمان کاهش خواهد یافت و همچنین ممکن است 12 الی 16 هفته طول بکشد تا حداکثر نتیجه حاصل شود .

اصولا یک الی سه درمان در موضع و محل مورد نظر انجام می گیرد تا درنهایت موجب کاهش چربی هایی با سایز متوسط در آن موضع شود 

پس بنابراین به طور کمی کرایولیپولیز ، جایگزینی برای کاهش حداکثر وتمام چربی های موجود مانند روش های تهاجمی وجراحی مثل لیپوساکشن و تامی تاک نیست و بنابراین برای افرادی که دنبال نتیجه سریع و فوری هستند مناسب نیست .کرایولیپولیز در درمان بافت چربی احشایی خیلی موثر نمی باشد و روی بافت های چربی احشایی پاسخ نمی دهد .

کرایولیپولیز به عنوان یک ابزار کاهش وزن شناخته نشده است 

به طور خلاصه، کاندیدای معمول و مناسب برای روش کرایولیپولیز کسانی هستند که تمایل دارند به شکل تدریجی و به آرامی آن هم به طور متوسط تغییراتی را در اندام خود به وجود آورند ، وبرای کسانی که تغییرات ناگهانی آن هم با روش های جراحی و بعضا پرخطر مثل لیپوساکشن را ترجیح می دهند مناسب نمی باشد .

روش کرایولیپولیز بیشتر برای افرادی تعریف شده است که در قسمت هایی از بدنشان از جمله پهلوها ، پشت و قسمت بالایی و پایینی شکم دارای چربی هستند که این چربی ها نسبت به ورزش و رژیم غذایی مقاوم بوده و از بین نمی روند و همچنین این چربی ها ، چربی های احشایی نیستند.همچنین کرایولیپولیز برای افرادی که از ریسک و خطرات و همچنین دوران ریکاوری بعد ازعمل های جراحی بیزار هستند بسیار مناسب است .

مطالعه ی موردی :

تصور کنید مردی 60 ساله با وزن 220 پوند کاندیدای کرایولیپولیز برای قسمت میانی بدنش شده است در معاینه متوجه شکم برجسته وی که در هنگام لمس هم محکم و سفت است می شوید .تست نیشگون برای متوجه شدن نوع چربی هم منفی است ، یعنی طبق بررسی انجام شده چربی این فرد ازنوع چربی احشایی اولیه است .بنابراین این روش برای این فرد مناسب نخواهد بود .

ولی ممکن است در هنگامی که پهلوی این فرد را بررسی می کنیم تست نیشگون مثبت شود و نشان می دهد که پهلو های این فرد برای کرایو مناسب است هرچند شکم این فرد به خطر نوع چربی برای کرایولیپولیز مناسب نیست و می تواند برای درمان پهلوهای خود از کرایولیپولیز بهره ببرد.

حداقل 30 دقیقه قبل از شروع پروسه ، از فرد خواسته شود که در کلینیک حضور داشته باشد و عکاسی دقیق واندازه گیری وزن دقیق فرد قبل از درمان بسیار اهمیت دارد و اندازه گیری های محیطی با متر نواری قبل از درمان خیلی اهمیت ندارد ولی عکس برداری بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha