یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

سارقان چینی که در اقدامی حرفه‌ای ارز مسافران پروازهای خارجی را در داخل هواپیما سرقت می‌کردند و به جایش دستمال کاغذی می‌گذاشتند در عملیات 4 ماهه پلیس فرودگاه امام(ره) شناسایی و دستگیر شدند.

18 سارق چینی در کمین مسافران هواپیما

سلامت نیوز: سارقان چینی که در اقدامی حرفه‌ای ارز مسافران پروازهای خارجی را در داخل هواپیما سرقت می‌کردند و به جایش دستمال کاغذی می‌گذاشتند در عملیات 4 ماهه پلیس فرودگاه امام(ره) شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، سرهنگ محسن عقیلی، فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا در تشریح این خبر گفت: از چند ماه قبل با شکایت تعدادی از مسافران پروازهای ورودی به کشور مبنی‌بر سرقت ارز در داخل هواپیما، دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) قرار گرفت. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد همه سرقت‌ها از وسایل شخصی همراه مسافران که داخل «هِدرَک» (محفظه بالای سر مسافران) جانمایی شده بود با یک شگرد خاص انجام و به جای ارزهای سرقتی دستمال کاغذی یا تعداد محدودی یک دلاری جایگزین شده است.
سرهنگ عقیلی ادامه داد: با مراقبت‌های چهار ماهه و تحقیق میدانی انجام شده و بررسی فهرست مسافران پروازهای خارجی از مبدأ کشورهای مختلف به ایران، سرانجام به ۳۰ مسافر چینی که بارها به ایران سفر کرده بودند ظنین شده و در تحقیقات بیشتر مشخص شد این افراد حین پرواز و مقابل چشم مسافران اقدام به جابه‌جایی وسایل شخصی و سرقت ارزها می‌کردند و بلافاصله با اولین پرواز نیز از ایران خارج می‌شدند. بنابراین بلافاصله متهمان از سوی پلیس فرودگاه حضرت امام(ره) شناسایی شدند.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا گفت: تا کنون ۱۸ مسافر تبعه چین که به این شیوه اقدام به سرقت ارزهای مسافران می‌کردند در پروازهای خارجی ورودی به ایران شناسایی و با ارائه گزارش و مستندات به مقام قضایی دستور جلب این افراد صادر و پس از دستگیری از وسایل همراه آنان مقدار قابل توجهی ارز یک دلاری و دستمال کاغذی کشف شد که در بازجویی همه سارقان به جرم خود اعتراف کردند.
سرهنگ عقیلی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط این پلیس، اکثر مسافران ارزهای سرقتی خود را پس گرفتند و حسب هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی همه این سارقان به ایران ممنوع الورود شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha