معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت درمان منعقد خواهد شد، پوشش خدمات ناباروری ‌که تاکنون ستاره بودند از جمله خدمات نازایی مربوط به زوجین نابارور به میزان ۹۰ درصد تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

شناسایی زوجین نابارور فاقد بیمه درمانی / جزییات پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان نازایی

سلامت نیوز:معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت درمان منعقد خواهد شد، پوشش خدمات ناباروری ‌که تاکنون ستاره بودند از جمله خدمات نازایی مربوط به زوجین نابارور به میزان ۹۰ درصد تحت پوشش قرار خواهد گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهدی رضایی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جوانی جمعیت بندهایی از این قانون متوجه سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای برقراری پوشش بیمه خدمات است، گفت: در بحث درمان ناباروری این سازمان جهت شناسایی افراد ناباروری که بیمه نیستند مکاتبه‌ای با مراکز بهداشتی و مدیران کل استان‌ها داشته است تا در صورت مراجعه، این افراد به طور رایگان بیمه شوند.


وی گفت: همچنین جهت پوشش خدمات ناباروری ‌که تاکنون ستاره بودند و در تعهد نبودند نیز طبق تفاهم نامه‌ای که با معاونت درمان منعقد می‌شود، سازمان بیمه سلامت خدمات نازایی مربوط به زوجین نابارور را به میزان ۹۰ درصد پوشش خواهد داد.


وی افزود: خدمات آزمایشگاه، دارو، پاراکلینیک و نیز اقدامات مرتبط با سقط‌های درمانی نیز در حال حاضر تحت پوشش بیمه قرار دارد. جهت شناسایی زوجین دچار مشکل ناباروری علاوه بر سامانه‌ای که معاونت درمان در اختیار دارد، از طریق مدیریت نشان هم می‌توان اقدام کرد؛ ضمن اینکه از مراکز طرف قرارداد نیز می‌خواهیم تا افرادی که بیمه ندارند را جهت برخورداری از پوشش بیمه به سازمان‌ بیمه سلامت معرفی کنند.


او در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، اظهار کرد: هزینه این خدمات طبق بررسی که معاونت درمان به ما ارائه داده است، در بخش دولتی برای خدمت میکروانجکشن ۵ میلیون تومان فارغ از دارو، برای آزمایش و پاراکلینیک و خدمت IUI دو میلیون تومان هزینه دارد. هزینه IVF در بخش خصوصی حدود ۸ میلیون تومان است که با اضافه کردن هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک حدود ۲۰ میلیون تومان می‌شود.


به گفته وی، خدمات دارویی این بیماران و گرافی‌های تخصصی آنها در حال حاضر با تعرفه دولتی و فرانشیز ۳۰ درصد تحت پوشش بیمه است.
رضایی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است با وجود وظایف جدید محول شده به سازمان بیمه سلامت، در مورد بودجه این بخش بازنگری صورت گیرد یا بودجه درنظر گرفته شده‌ فعلی کفایت می‌کند؟، گفت: بودجه تعریف شده در سال ۱۴۰۰ متناسب با توان و تجهیزات کشور بوده و در صورت تجهیز مراکز بیشتر و افزایش دسترسی بیماران لازم است بودجه آن افزایش یابد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha