در یک اتفاق نادر در دنیای پزشکی، محققان آمریکایی پاک شدن طبیعی بدن یک زن را از ویروس ایدز گزارش کرده اند. این پدیده می تواند به کشف روش های درمانی بهتر این بیماری کمک نماید.

پاک شدن طبیعی و کامل ویروس ایدز از بدن یک زن

سلامت نیوز: در یک اتفاق نادر در دنیای پزشکی، محققان آمریکایی پاک شدن طبیعی بدن یک زن را از ویروس ایدز گزارش کرده اند. این پدیده می تواند به کشف روش های درمانی بهتر این بیماری کمک نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، بررسی های جدید پزشکان آمریکایی نشان می دهد بدن یک زن بیمار مبتلا به عفونت HIV-1 که در سال 2013 بیماری اش تشخیص داده شده، احتمالا بدون استفاده از هرگونه پیوند سلول های بنیادی، موفق به از بین بردن ویروس فوق و کنترل کامل این بیماری از طریق یک درمان طبیعی عقیم سازی شده است.

این یافته که به دنبال پیگیری 8 ساله بیمار فوق که به بیمار اسپرانزا معروف شده به دست آمده، نشان می دهد که درمان عقیم سازی طبیعی با آن که بسیار نادر است، اما امکان وقوع داشته و باعث کنترل عفونت HIV می شود.

به گفته پزشکان فوق، درمان ضد رترو ویروسی (ART) می تواند به طور موثر تکثیر ویروس هایی نظیر HIV-1 را سرکوب کند. اما درمان عقیم کننده در طول بیماری طبیعی، امری به شدت کمیاب است.

درمان عقیم‌کننده که به حذف کامل پرو ویروس‌های دارای قابلیت تکثیر منتهی می شود، تاکنون تنها در دو بیمار مبتلا به سرطان خون که تحت پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز قرار گرفته بودند، دیده شده بود.

مجریان این پژوهش، در مدت بیش از 7 سال و بدون استفاده از روش ضد ویروسی ART، به دنبال ذرات ویروسی در بیش از 1.5 میلیارد سلول از نمونه‌های خون و بافت‌های گرفته شده از بیمار مورد اشاره بودند.به گزارش سیناپرس، اما در هیچ یک از سلول ها، ویروس دارای قابلیت تکثیر شناسایی نشد. این امر، نشان‌دهنده یک درمان استریلیزاسیون یا عقیم سازی طبیعی است.

به گفته محققان فوق، یافته‌ های به دست آمده این امید را ایجاد می‌کنند که بتوان اقداماتی را انجام داد تا چنین درمان عقیم‌کننده ای را در تعداد بیشتری از افراد مبتلا به HIV القا کرد.

این یافته های ارزشمند علمی را نشریه معتبر Annals of Internal Medicine منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha