به گفته محققان، ورزش با کاهش التهاب می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند آرتروز، سرطان و بیماری قلبی کمک کند.

ورزش موجب کاهش التهاب مزمن می شود

سلامت نیوز:به گفته محققان، ورزش با کاهش التهاب می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند آرتروز، سرطان و بیماری قلبی کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، در مطالعه جدید محققان دانشگاه ناتینگهام مشخص شد که ورزش در افراد مبتلا به آرتروز نه تنها باعث کاهش درد آنها می‌شود، بلکه میزان مواد التهابی (موسوم به سیتوکین ها) را نیز کاهش می‌دهد. همچنین تولید میزان موادی موسوم به اندوکانابینوئیدها را نیز افزایش می‌دهد.


به گزارش  زی نیوز،جالب اینجاست روشی که ورزش منجر به این تغییرات شد، همراه با تغییر میکروب‌های روده بود. ورزش برای کاهش التهاب مزمن، که به نوبه خود باعث بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان، آرتروز و بیماری‌های قلبی می‌شود، اقدامی شناخته شده است اما اطلاعات کمی در مورد چگونگی کاهش التهاب وجود دارد.


گروهی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور «آنا والدز»، ۷۸ بیمار مبتلا به آرتروز را تحت آزمایش قرار دادند. ۳۸ نفر از آنها به مدت ۶ هفته هر روز ۱۵ دقیقه تمرینات تقویت عضلات انجام دادند و ۴۰ نفر هیچ کاری انجام ندادند.


در پایان مطالعه، شرکت‌کنندگانی که اقدام ورزشی انجام داده بودند، نه تنها درد خود را کاهش دادند، بلکه میکروب‌های بیشتری در روده‌شان داشتند که مواد ضدالتهابی، میزان کمتر سیتوکین‌ها و میزان بالاتر اندوکانابینوئیدها را تولید می‌کردند.


افزایش اندوکانابینوئیدها به شدت با تغییرات در میکروب‌های روده و مواد ضدالتهابی تولید شده توسط میکروب‌های روده به نام SCFAS مرتبط بود.
در واقع، حداقل یک سوم از اثرات ضدالتهابی میکروبیوم های روده به دلیل افزایش اندوکانابینوئیدها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha