رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: کمیته احیای اجتماعی پساکرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل می‌شود.

کمیته احیای اجتماعی پساکرونا تشکیل می‌شود

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: کمیته احیای اجتماعی پساکرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل می‌شود. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد حاتمی با بیان اینکه جهان قبل و بعد از کرونا متفاوت است، افزود: این کمیته با هدف احیا و بازسازی مشکلات روانشناختی و اجتماعی دوران پساکرونا همچون تجدید روابط اجتماعی، تعاملات بین فردی راه اندازی می‌شود.


وی تصریح کرد: تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و روانی کرونا در دوران پساکرونا متجلی خواهد شد. بنابراین از آغاز شیوع این بیماری تشکیل یک کمیته اجتماعی به منظور بررسی تاثیرات متعدد این پاندمی احساس می‌شد. 


به گفته حاتمی، هر نوع شرایط پرفشار واکنش‌های روانشناختی به دنبال داشته و آثار و نتایج این واکنش‌ می‌تواند در دوران پس از بحران متجلی و جامعه را با موجی از مشکلات و اختلالات روانی نیز مواجه سازد. 


رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: این پاندمی سبک زندگی جامعه را متحول کرد، امروز اگر پایان همه‌گیری این بیماری باشد، تاثیرات همه‌جانبه واقعه تا سال‌ها ادامه داشته و نتایج بحران و ترس روانی از بیماری می‌تواند ۲۰ سال هم با مردم ماندگار باشد.


حاتمی همچنین با اشاره به همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه اضافه کرد: امروز دنیا در حال ورود به جهان پساکرونا است، در این جهان، همه ارتباطات، خلقیات و روش زندگی تغییر کرده و بر این اساس تشکیل کمیته احیای اجتماعی پساکرونا برای احیای روابط اجتماعی و... متناسب با دوران جدید ضرورت می‌یابد.


وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر دیدارهای مردمی مسئولان نیز اظهار داشت: بحران کرونا طی دو سال اخیر همه دیدارها را لغو و اجازه دید و بازدیدها را گرفته بود. بنابراین دیدار مسئولان با مردم طی سفرهای استانی و... سبب گفت وگو با شهروندان، بازگو کردن مسائل و مشکلات مردمی و... شده و این امر از منظر روانشناختی تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت، اما هدایت این دستاورد را نیز باید حائز اهمیت دانست.

 تشکیل کمیسیون روانشناسی و مشاوره اسلامی در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز یکی از مهمترین اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم است.


براساس این کمیته، ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به مردم بومی و مشاوره بر مبنای فرهنگ‌ دینی ارائه ‌می‌شود. در این خصوص همچنین از ظرفیت روحانیت معظم به ویژه با تحصیلات روانشناسی و مشاوره استفاده خواهد شد.
همچنین واکسیناسیون سراسری از ۲۲ فروردین سال ۱۳۸۹ در کشور آغاز شد و تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسیده است.


از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۱۲۹ هزار و ۵۴۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.


تلفات کرونا طی روزهای گذشته به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون روندی کاهشی اما سینوسی داشته و روزهای گذشته حتی به عدد ۸۶ فوتی یعنی کمترین آمار تلفات پس از عبور خبر پنجم کرونا از کشور رسیده است.


خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد، این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.


همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.     

  
با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است ، از این رو در کنار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha