سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 321529

نتایج یک نظرسنجی‌ جدید در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردان از علائم سرطان پروستات بی‌اطلاع‌ هستند.

مردها از علائم سرطان پروستات آگاه شوند

سلامت نیوز:نتایج یک نظرسنجی‌ جدید در انگلیس نشان می‌دهد که بیشتر مردان از علائم سرطان پروستات بی‌اطلاع‌ هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این نظرسنجی که از یک هزار و ۴۵۶ مرد در این کشور انجام شد، نشان داد که ۶۸ درصد پاسخ‌دهندگان قادر نیستند هیچ نشانه‌ای از سرطان پروستات را شناسایی کنند.


حتی در میان مردان مسن‌تر که بیشتر در معرض خطرند، ۶۲ درصد از مردان ۵۰ تا ۵۹ ساله درباره هیچ کدام از نشانه‌ها، هیچ اطلاعی نداشتند. همین موضوع درباره ۶۰ درصد از مردان ۶۰ تا ۶۹ ساله و ۵۴ درصد از مردان ۷۰ تا ۷۹ ساله صدق می‌کرد.


برخی از معمول ترین علائم سرطان پروستات شامل تکرر ادرار به‌ویژه در طول شب، نیاز برای سریع رسیدن به سرویس بهداشتی، مشکل در ادرار کردن و وجود خون در ادرار است. اگر سرطان پیشرفته‌تر شده باشد، سایر علائم می‌توانند درد استخوان و کمر، کاهش اشتها و کاهش ناخواسته وزن باشند.
این نظرسنجی نشان داد که از هر هشت مرد تنها یک نفر (۱۳ درصد) درباره رایج‌ترین نشانه که تکرر ادرار است، آگاهی دارد.


با این حال بیشتر مردانی که در این نظرسنجی شرکت کردند (۵۹ درصد) می‌دانستند که رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد و سرطان پروستات، شایع‌ترین سرطان در بین مردان است.


به نوشته روزنامه ایندیپندنت، سرطان پروستات عمدتا مردان بالای ۵۰ سال را مبتلا می‌کند و این خطر برای مردان سیاه‌پوست یا مردان با سابقه خانوادگی سرطان پروستات و بالای ۴۵ سال بیشتر است.


همچنین توجه به این نکته مهم است که سرطان پروستات معمولا تا زمانی که گسترش نیافته باشد، علائمی ندارد و این بدان معنا است که مردان نباید صبر کنند تا علائمی ظاهر شود و در عوض باید وجود این خطر را در نظر بگیرند و در زمان مناسب برای معاینات پیشگیرانه نزد پزشک بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha