سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

فرمانده انتظامی‌ تهــران بــزرگ از کشف ۲۶۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و انهدام 5 باند در اجرای چهاردهمین طرح «ظفر» خبر داد. سردار حسین رحیمی‌ در اجرای چهاردهمین مرحله از طــرح ظفــر کــه دستاوردهـای آن در ستاد فاتب به نمایش درآمد، گفــت: طرح ظفر مربوط به برخورد با قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهر تهران است که همکاران من بعداز مدت‌ها عملیات، چهاردهمین مرحله از آن را به اجرا درآورده و در جریان آن ۲۶۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

کشف 2670 کیلوگرم مواد مخدر در تهران

سلامت نیوز:فرمانده انتظامی‌ تهــران بــزرگ از کشف ۲۶۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و انهدام 5 باند در اجرای چهاردهمین طرح «ظفر» خبر داد. سردار حسین رحیمی‌ در اجرای چهاردهمین مرحله از طــرح ظفــر کــه دستاوردهـای آن در ستاد فاتب به نمایش درآمد، گفــت: طرح ظفر مربوط به برخورد با قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهر تهران است که همکاران من بعداز مدت‌ها عملیات، چهاردهمین مرحله از آن را به اجرا درآورده و در جریان آن ۲۶۷۰ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،وی با بیان اینکه ۸۵ قاچاقچی عمده در این مرحله از طرح ظفر شناسایی و بازداشت شدند، ادامه داد: ۱۱۶۶ خرده‌فروش موادمخدر دستگیر و ۴۷۹۳ معتادمتجاهر نیز جمع‌آوری و به مراکز بازپروری و کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند. فرمانده انتظامی ‌تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح ده‌ها معبر و منطقه از حضور معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر پاکسازی شد، گفت: همچنین 6 باب منزل که به محلی برای توزیع و مصرف موادمخدر بدل شده بود، شناسایی و پلمپ شد.

وی با بیان اینکه پلیس بر خریدوفروش موادمخدر و جراوم مرتبط با آن در فضای‌مجازی نیز نظارت دارد، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 6 تارنما که اقدام به تبلیغ، ترویج و فروش انواع موادمخدر کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفت که با تحقیقات انجام شده سرشبکه‌ها و هدایت‌کننده‌های اصلی آنان مشخــص و 7 سرشبکه اصلی آنهــا دستگیــر شدند. همچنین اکثر این تارنماها نیز از دسترس خارج شد.

به‌گفته رحیمی ‌از قاچاقچیان و مجرمان دستگیرشده در طرح ظفر سه قبضه سلاح و موارد قابل‌توجهی ادوات و مصرف موادمخدر نیز کشف و ضبط شد. رحیمی ‌درباره برخورد با معتادان متجاهر نیز گفت: اجرای این طرح متوقف نشده و اتفاقا با قوت ادامه دارد و همانطور که بارها گفتیم در صورتی‌که محل‌هایی برای نگهداری و بازپروری این افراد فراهم شود امکان جمع‌آوری آنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد.


 هشدار درباره «شیشه»
فرمانده انتظامی ‌تهران بزرگ نسبت به تولید شیشه در کشور افغانستان نیز هشدار داد و بیان داشت: تنهــا طی دو مــاه گذشته یک تن مخدر صنعتی شیشه در تهــران کشف شده که این موضوع یک هشدار جدی است. عمده این مواد از شرق کشور وارد شده و به تهران رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که قاچاق شیشه و میزان کشفیات آن افــزایش چشمگیری داشته است.

وی بیشتــرین مصرف‌کنندگان مخدرشیشه را جوانــان ۱۸ تا ۲۵ ساله اعلام کرد و گفــت: ایــن افراد بیشترین مصرف‌کنندگان شیشه هستند و هم خودشان و هم خانواده‌هایشان باید بدانند که با توجه به عوارض مصرف شیشه این افراد ظرف کمتر از یکسال دچار عوارض شدید ناشی از مصرف شده و تبدیل به معتاد متجاهر می‌شوند یعنی باید آن را از کف خیابان جمع کنیم.

رحیمی ‌افزود: همچنین طی این دو ماه ۴۸ هزار قرص ترامادول و ۵۵ لیتر شربت متادون نیز از سوداگران مرگ کشف شده است. متاسفانه از این موارد در ساخت و تهیه قرص‌های لاغری استفاده می‌شود، به همین دلیل نیز باید خانواده‌ها و افراد هوشیاری بیشتری داشته باشند. فرمانده انتظامی‌تهران بزرگ با بیان اینکه مشتری اصلی قرص‌های لاغری جوانان و به‌خصوص زنان هستند، ادامه دائ: افراد سودجو و سوداگران مرگ اقدام به فروش قرص‌های لاغری حاوی روانگردان در باشگاه‌های ورزشی و به‌خصوص باشگاه‌های ورزشی زنانه کرده و ممکن است از این طریق فرد بدون آنکه بخواهد در دام اعتیاد بیفتد.

رحیمی‌ گفت: پلیس نیز بر این موارد نظارت جدی دارد اما لازم است خود شهروندان نیز حواسشان به این موارد بوده و فریب تبلیغات و وعده‌های این چنینی را نخورند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این افزایش ورود شیشه به پایتخت را می‌توان متاثر از تحولات رخ داده در کشور افغانستان دانست، تصریح کرد: در رابطه با این موضوع بخشی را باید به مسئولان خودمان هشدار دهیم و اینکه چطور موادمخدر از شرق کشور به تهران رسیده است.

بخشی دیگر را نیز لازم است که در آن سوی مرز مراقبت جدی‌تری از سوی کشــورهای همسایه انجام شود. فرمانده انتظامــی ‌تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بــر اینکه با توجه به بازگشایی مدارس آیا پلیس برنامه‌ای برای پاکسازی این فضاها نیز دارد یا خیر، گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی کامل انجام شده و تمام مسیرهای منتهی به مدارس پاکسازی شده و تحت‌نظر است. همچنین آموزش‌هایی نیز در سطح مدارس به دانش‌آمــوزان و مسئولان مدارس داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha