پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 321681

یک جامعه‌شناس جراحی‌های زیبایی غیرضروری را آسیب‌زا و مصداق خشونت علیه افراد خصوصا زنان خواند و گفت: متاسفانه این مساله شخصی است و تا زمانی که قصور پزشکی گزارش نشود، قانون نمی‌تواند به آن ورود کند، چراکه حریم شخصی افراد است و امکان ورود قانون به این موضوع نیست..

جای خالی قانون در جراحی‌های زیبایی غیرضروری

سلامت نیوز:یک جامعه‌شناس جراحی‌های زیبایی غیرضروری را آسیب‌زا و مصداق خشونت علیه افراد خصوصا زنان خواند و گفت: متاسفانه این مساله شخصی است و تا زمانی که قصور پزشکی گزارش نشود، قانون نمی‌تواند به آن ورود کند، چراکه حریم شخصی افراد است و امکان ورود قانون به این موضوع نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان امروزه برخی افراد با انواع جراحی‌های زیبایی غیر ضروری برآنند اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابند، این در حالی است که اینگونه آسیب رساندن به جسم و روان خشونتی است که این افراد علیه خود روا می‌دارند.


امان‌الله قرایی مقدم، جامعه شناس، دراین‌باره به میزان گفت: افرادی که در زندگی با مشکلات متعددی روبه‌رو بودند و در کودکی سرزنش و تحقیر شدند، کمبود‌های خود را با خودآزاری جبران می‌کنند که جراحی‌های زیبایی از این قبیل است.


وی با تاکید بر اینکه زنان بیشتر در معرض این آسیب هستند، عنوان کرد: جراحی‌های زیبایی یکی از مصادیق خشونت علیه زنان است، چراکه فرد با جراحی‌های غیرضروری آسیب و اضطراب را به روح و روان خود وارد می‌کند.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه فرد با این دست از عمل‌ها سعی می‌کند خود را به نمایش بگذارد تا مورد تایید قرار گیرد، گفت: این نوع رفتار ریشه در گذشته و نحوه تربیتی فرد دارد و گا‌ها پس از انجام عمل‌های زیبایی دچار پشیمانی می‌شوند.


قرایی مقدم با اشاره به نبودن قانون در این زمینه، گفت: متاسفانه این مساله شخصی است و تا زمانی که قصور پزشکی گزارش نشود، قانون نمی‌تواند به آن ورود کند، چراکه حریم شخصی افراد است و امکان ورود قانون به این موضوع نیست.


وی افزود: جراحی‌های زیبایی آسیب‌زا به این سبب انجام می‌شود که افراد به یکدیگر نشان دهند نسبت به دیگران برتری دارند؛ چراکه امروزه ظاهر افراد است که آنان را در نگاه دیگران تعریف می‌کند و مردم به باطن یکدیگر چندان اهمیت نمی‌دهند.


قرایی مقدم تاکید کرد: این امر در کلانشهر‌ها بیشتر مشاهده می‌شود، چراکه شهر‌های بزرگ دنیای گمنامی و بی‌هویتی هستند و افراد یکدیگر را نمی‌شناسند، از این رو با روی آوردن به چنین اقداماتی خود را در جامعه مطرح می‌کنند.


این جامعه شناس با بیان اینکه جراحی‌های زیبایی آسیب‌زا و این قبیل اقدامات در زنان با ایمان و با تقوا و افراد سنتی کمتر است، گفت: زنانی که دچار خودباختگی فرهنگی شده‌اند، تحت تاثیر القاءات رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند و فروریختگی فرهنگی سبب می‌شود خود را اینگونه مطرح کنند، این در حالی است که افراد سنتی به دنبال مطرح شدن نیستند و کمتر به چنین اقداماتی روی می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha