یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
سلامت نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: كاهش تلفات هزار و 7 نفری جاده‌ها در سال گذشته یك توفیق بزرگ بود و برای استمرار آن نیازمند همكاری مردم و تمام دستگاه‌ها هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس سردار اسكندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز رزمایش مرحله دوم سفرهای تابستانی بیان داشت: با توجه به پایان‌یافتن ماه مبارك رمضان پیش‌بینی می‌شود چهارشنبه و پنجشنبه پیش روی با حجم بالایی از ترافیك روبرو باشیم كه در این زمینه تمهیدات لازم با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینكه سی‌ام شهریور مصادف با بازگشایی مدارس در مقطع ابتدایی و راهنمایی است گفت: تاكید ویژه‌ای برای ساماندهی شبكه حمل و نقل عمومی از جمله شبكه اتوبوسرانی، مینی‌بوس‌ها و تاكسی‌های خطی داریم.

فرمانده راهور ناجا به سفرهای پایانی شهریور‌ ماه اشاره كرد و گفت: مرحله دوم رزمایش ترافیكی از عصر روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم كه در این بازه زمانی با تعداد بسیار بالایی از سفرها مواجه خواهیم شد و می‌بایست برای كنترل این سفرها با تمام دستگاه‌ها به صورت هماهنگ وارد عمل شویم.

سردار مومنی با اشاره به اینكه نقاط حادثه‌خیز می‌بایست آشكار‌ سازی شوند اذعان داشت: بسیاری از تلفات جاده‌ای در جاده‌های غیراصلی اتفاق افتاده كه ما در این جاده‌ها حضور كمرنگی از دستگاه‌ها را شاهدیم لذا ضروری است برای كاهش آمار تلفات به این دست از جاده‌ها نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: اورژانس بیمارستان‌ها نیز در این راستا با ما همگام شدند تا برای پذیرش مصدوم آمادگی كامل را داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به این مطلب كه در اواخر سال گذشته قراردادی را با راهداری امضاء كردیم تا برخی از جاده‌ها به صورت هوشمند تحت كنترل قرار گیرند گفت: از جمله آنها می‌توان به جاده‌های شمالی كشور، جاده سیرجان بندرعباس و جاده سلفچگان خرم‌آباد اشاره كرد.

وی افزود: با توافقی كه با وزیر راه صورت گرفته قرار است كنترل و نظارت الكترونیكی به وسیله دوربین‌های ثبت سرعت و تخلفات در 2 هزار كیلومتر دیگر از جاده‌های كشور افزایش داشته باشد و امید است این طرح تا پایان سال به اتمام برسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha