شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 32562
سلامت نیوز : دبیركل خانه پرستار به مناسبت فرا رسیدن روز بهورز(12 شهریورماه) گفت: با توجه به جمعیت نسبتا زیاد بهورزها لازم است آنان تشكلی داشته باشند تا بتوانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بهورزان چند سال گذشته نمایندگانی را از شهرستان‌های مختلف انتخاب كرده بودند و آنان پیگیر ایجاد یك تشكل صنفی برای بهورزها بودند. در واقع در صورت ایجاد تشكلی برای بهورزها، این تشكل می‌تواند به عنوان واسطه‌ای بین آنان و مسئولان عمل كند.

دبیركل خانه پرستار با بیان اینكه بهورزها به سه طریق می‌توانند تشكلی را ایجاد كنند، گفت: برخی از بهورزها در دو سه سال اخیررایزنی‌هایی را با كمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای راه‌اندازی سازمان نظام بهورز انجام داده‌اند البته ایجاد سازمانی مستقل برای آنان با دشواری‌هایی همراه است.

شریفی مقدم افزود: با توجه به نزدیكی كار بهورزان به پرستاران، آنان می‌توانند در قالب گروهی زیر نظر سازمان نظام پرستاری فعالیت كنند البته بهورزان می‌توانند اقدام به ثبت تشكلی به نام خود در وزارت كشور كنند. راه‌اندازی تشكل به این شیوه آسان‌تر است و با ایجاد آن بهورزان قدرت چانه‌زنی با مسئولان و نظام پرستاری را پیدا می‌كنند.

دبیركل خانه پرستار با اشاره به نقش بهروزان در نظام سلامت گفت: آنان در زمینه گسترش بهداشت فعال هستند و در گذشته و در حال حاضر توانسته‌اند كمك بسیاری به نظام سلامت كنند.

وی در ادامه اظهار كرد: بهورزان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اندك بودن تعداد پرستاران و پزشكان توانستند با فعالیت‌های خود وضعیت بهداشتی كشور را دگرگون كنند به گونه‌ای كه وضعیت ایران در زمینه‌ی شاخص‌هایی مانند كنترل جمعیت و سطح بهداشت روستاها در سازمان جهانی بهداشت ارتقا یافت.

شریفی مقدم در پایان با بیان اینكه بهورزها در روستاها فعالیت‌ می‌كنند، گفت: در حال حاضر با وجود اجرای طرح پزشك خانواده همچنان بهورزها نقش خود را در روستاها ایفا می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha