کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع گرد و خاک در زاهدان خبر داد و گفت: به سبب پایداری جوی در کشور، در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی و در پایتخت غبار محلی را شاهد هستیم.

وقوع گرد و خاک در زاهدان/ افزایش آلاینده‌ها و غبار محلی در تهران

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی از وقوع گرد و خاک در زاهدان خبر داد و گفت: به سبب پایداری جوی در کشور، در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی و در پایتخت غبار محلی را شاهد هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، درخصوص آخرین وضعیت جوی کشور در روز شنبه، ۱۳ آذرماه، به میزان گفت: در خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت و برای ارتفاعات جنوب کرمان و نقاطی از هرمزگان نیز رگبار و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به وقوع گرد و خاک در زاهدان در صبح امروز، عنوان کرد: اراک و یاسوج نیز مه آلود گزارش شده‌اند.
این کارشناس هواشناسی با پیش‌بینی جوی آرام برای کل کشور، اظهار کرد: استقرار و پایداری جوی بر کشور سبب خواهد شد در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی را شاهد باشیم.


نقشینه وضعیت جوی کردستان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی در روز یکشنبه را دارای بارندگی گزارش کرد و گفت: روز دوشنبه، اما برای استان‌های غربی همچون کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، استان مرکزی، شمال ایلام و چهارمحال و بختیاری و به تدریج برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و شرق مازندران گاهی بارش باران موقتی همراه با وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.


وی با بیان اینکه روی ارتفاعات این بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، اظهار کرد: برای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور وزش باد را شاهد هستیم و سایر نقاط کشور جوی آرام خواهند داشت.


کارشناس سازمان هواشناسی از ورود تدریجی سامانه بارشی از شمال غرب به کشور در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: امروز تهران آسمانی صاف خواهد داشت و غبار محلی در تهران شکل می‌گیرد، پایتخت، اما در روز دوشنبه گاهی بارانی خواهد بود، همچنین بیشینه دمای امروز ۱۳ و روز یکشنبه ۱۴ درجه می‌شود و کمینه دما در مهرآباد سه و در شمیرانات یک درجه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha