سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مسائل تهران صحبت کرد.

تهران محروم‌ترین استان بعد از سیستان و بلوچستان است/ آلودگی پایتخت با فشار دادن یک دکمه حل نمی‌شود

سلامت نیوز: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مسائل تهران صحبت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سید نظام موسوی در برنامه «سلام تهران» با اشاره به جلسات متعدد مجمع نمایندگان تهران در یک سال اخیر، پیرامون مسائل و مشکلات پایتخت، گفت: کرونا باعث شد که کمتر در اجتماعات شرکت کنیم، اما تا جایی که امکان داشت از طریق بازدیدهای میدانی در جریان امور قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید روز گذشته (جمعه، 19 آذر) از نفرآباد شهرری، اظهار داشت: مشکلات این منطقه بررسی و مسئله ساخت مسکن برای ساکنان آن برطرف خواهد شد. چنین مشکلاتی در نقاط دیگر تهران هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه عده زیادی تهران را شهری برخوردار از امکانات حداکثری می‌دانند و معتقدند که ظرفیت‌های آن باید در بین دیگر استان‌ها هم توزیع شود، تصریح کرد: بخشی از این نگاه درست و بخشی هم براساس بی‌اطلاعی است. در حال حاضر تهران پس از سیستان و بلوچستان، محروم‌ترین استان کشور در زمینه آموزش و بهداشت است. حاشیه‌نشینی در تهران معضل بزرگی است که در سال‌های اخیر هم گسترش یافته است.

موسوی با اشاره به اینکه در دولت قبلی اهتمام جدی برای حل مسائل تهران دیده نمی‌شد، گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌تری به تهران و مناطق محروم آن دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران، بیان داشت: آلودگی هوای پایتخت یک مسئله تک‌بعدی نیست؛ دکمه‌ای وجود ندارد که مسئولین آن را بفشارند و مشکل آلودگی حل شود. این معضل، ملی و چند وجهی است و فقط هم به دولت مربوط نمی‌شود. صنعت، فرهنگ مصرف سوخت، جمعیت و... در پیدایش آلودگی هوا نقش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha