وزیر بهداشت گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری، از سمت وزارت بهداشت انجام شده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

سرنوشت تعرفه های پرستاری در سازمان برنامه و بودجه

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری، از سمت وزارت بهداشت انجام شده و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی (ع)، به وعده‌های پرستاری اشاره کرد و افزود: کارهای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سمت وزارت بهداشت انجام شده و باید منتظر بمانیم خبرهای خوش را سازمان برنامه و بودجه بدهد که اعتبارات لازم را اختصاص بدهد.


وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی و در اوایل انقلاب، کشور به لحاظ خدمات درمانی وضعیت مناسبی نداشت، گفت: اکنون پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حوزه علوم پزشکی در قله قرار گرفتیم و در تمام نقاط کشور وضعیت نسبتاً خوبی داریم.


وی با اشاره به لزوم حفظ کیفیت پیشرفت‌های حوزه پزشکی در کشور، درباره افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی (ع) افزود: این کار به سادگی صورت نگرفته و برای انجام چنین اقداماتی به کار جهادی احتیاج است.


عین اللهی بر ضرورت حمایت هرچه بیشتر از مراکز درمانی دانشگاهی با همت دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان یک «مگاهاسپیتال» احتیاج به حمایت‌های جدی دارد.


وی درباره وضعیت واکسیناسیون در کشور نیز افزود: هفته نخست که وزارت بهداشت را بر عهده گرفتم، هیچ واکسنی در اختیار نبود اما با کار جهادی ۱۷۴ میلیون دوز واکسن تهیه شد که ۲۴ میلیون دوز آن از تولیدات داخل کشور بود.


وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون ۱۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است و رکورد تزریق روزانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار دوز واکسن را در کارنامه داریم.
وی افزود: میزان تزریق دوز اول واکسن در تهران به ۸۸ درصد و در کشور به ۸۶ درصد رسیده است. همچنین ۷۶ درصد جمعیت تهران و ۷۴ درصد جمعیت کشور دوز دوم را دریافت کرده اند.


عین اللهی از تزریق ۲ میلیون دوز واکسن کرونا در نوبت سوم خبر داد و گفت: این در حالی است که کرونا در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی و همچنین آمریکا هم اکنون وضعیت سختی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha