یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 332408

مطالعه می‌تواند علاوه بر درگیری مغز، چشم‌ها را هم مشغول خود کند. البته هنگام کتاب خواندن بهتر است کمی به چشمان خود استراحت دهید.

درمان تنبلی چشم سالمندان

استفاده از عینک| به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، پزشکان سعی می‌کنند از لنزهای درمانی و مناسب با شدت عارضه در عینک‌ها استفاده کنند. استفاده از عینک می‌تواند موجب هماهنگی و کنترل چشم‌ها شود.

بیشتر بدانید: تنبلی چشم چگونه تشخیص داده می شود؟ بستن یک چشم | یکی از ساده‌ترین روش‌های درمانی، بستن چشم قوی است. با این کار چشم ضعیف را وادار می‌کنید تا ماهیچه‌های خود را قوی کند. البته بسته بودن چشم سالم برای مدت زمان طولانی می‌تواند باعث ایجاد دو بینی و اختلال دید در فرد شود.


 ویژن تراپی| یکی از بهترین و استانداردترین روش‌های درمان تنبلی چشم،ویژن تراپی است. در این روش درمانی اپتومتریست تمام مهارت‌های بینایی، تکامل و توان بخشی چشم‌ها را کنترل می‌کند. (ویژن تراپی مجموعه تمرین‌ها و روش‌هایی برای افزایش قدرت بینایی است)


 عمل لیزیک| این عمل هم یکی از راه‌های درمان تنبلی چشم است. البته این عمل تنها یک راه احتمالی  است و انجام آن در افراد سالمند به شرایط خاصی بستگی دارد.


جراحی| بسیاری از سالمندان علاوه بر این که دچار تنبلی چشم می‌شوند، در سنین بالا با عارضه آب مروارید هم درگیر خواهند شد. پزشکان می‌توانند همزمان این دو عارضه را در افراد سالمند درمان کنند. از دیگر راه‌های ساده درمان تنبلی چشم می‌توان به چیدن پازل، بازی‌های رایانه ای ، تماشای فیلم سه بعدی، حل جدول، نقاشی کردن و ...اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha