یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 332479

درد پهلو به درد در کنار بدن، درست زیر دنده‌ها گفته می شود. گاهی اوقات، این درد ممکن است به کمر هم تیر بکشد. ارگان‌ها و ماهیچههای زیادی در پهلوهای چپ و راست یا نزدیک به آنها وجود دارد که درد پهلو را به یک علامت رایج تبدیل میکند.

چرا پهلوهایم درد می کند؟

به گزارش سلامت نیوز برخی از علل درد پهلو، مانند عفونت کلیه یا پانکراتیت، بسیار جدی هستند و باید کاملا بررسی شوند. برخی دیگر، از جمله کشیدگی یا سفتی عضلانی، می توانند دردناک باشند، اما عمدتا بی ضرر هستند. در این مقاله با علل درد پهلو و روش های درمانی آن‌ها آشنا شوید.

چرا پهلوهایم درد می کند؟


درد در پهلوها می تواند ناشی از چندین بیماری، بیماری و آسیب باشد. سنگ کلیه، عفونت و کشیدگی عضلات از علل شایع درد پهلو هستند. بسته به علت، درمان درد پهلو ممکن است شامل استراحت، مسکن و آنتی بیوتیک باشد.

بیشتر بدانید : دلایل احساس درد در پهلوها

چه زمانی باید نگران درد پهلو در سمت چپ باشم؟

به طور کلی، درد متناوب سمت چپ نشانه گاز یا سوء هاضمه است و باید خود به خود از بین برود. اما اگر متوجه درد شدید شکم در سمت چپ بدن خود به همراه هر یک از علائم زیر شدید، وقت آن است که به دنبال کمک پزشکی باشید: تب. حالت تهوع یا استفراغ.

درد پهلو درد عضلانی است یا درد اندام؟

درد جسمی دردیست در عضلات، استخوان ها یا بافت های نرم . درد احشایی از اندام های داخلی و رگ های خونی شما می آید. درد جسمی شدید است و ممکن است تشخیص آن آسان تر از درد احشایی باشد. این به این دلیل است که عضلات، استخوان ها و پوست شما با اعصاب زیادی برای تشخیص درد تامین می شود.

آیا استرس می تواند باعث درد پهلو در سمت چپ شود؟

اضطراب می تواند باعث درد در بازوی چپ شود. اگر به دلیل حمله پانیک یا تنش عضلانی باشد که احتمالاً موقتی است، اما افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی ممکن است درد مزمن را نیز تجربه کنند. اضطراب یک بیماری قابل درمان است. پزشک ممکن است درمان، داروها یا تکنیک های مدیریت استرس را برای کمک به شما پیشنهاد دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha