در دنیای پرهیاهوی امروز ممکن است گاهی اوقات نسبت به والدین و یا افراد مسن بی‌توجه باشیم. بسیاری از خانواده‌ها جهت امرار معاش و کار کردن در بیرون از خانه، مجبورند تا والدین پیر خود را در خانه تنها بگذارند. سالمندان در این سنین به لحاظ روحی و جسمی بسیار آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت تا درگیر بیماری‌های جسمی و بیماری‌های روحی مانند افسردگی نشوند. در ادامه قصد داریم شما را از مزایای یک پرستار سالمند آگاه کنیم تا افراد پیر عزیزتان دچار مشکلات مختلفی نشوند.

زنگ خطر افسردگی در سالمندان

سلامت نیوز: در دنیای پرهیاهوی امروز ممکن است گاهی اوقات نسبت به والدین و یا افراد مسن بی‌توجه باشیم. بسیاری از خانواده‌ها جهت امرار معاش و کار کردن در بیرون از خانه، مجبورند تا والدین پیر خود را در خانه تنها بگذارند. سالمندان در این سنین به لحاظ روحی و جسمی بسیار آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت تا درگیر بیماری‌های جسمی و بیماری‌های روحی مانند افسردگی نشوند. در ادامه قصد داریم شما را از مزایای یک پرستار سالمند آگاه کنیم تا افراد پیر عزیزتان دچار مشکلات مختلفی نشوند. 

پرستار سالمند

حوزه وظایف یک پرستار سالمند

یک مراقب سالمند خوب می‌تواند به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی نیازهای مختلف افراد پیر را برآورده سازد. مراقب سالمند در منزل به خوبی خدمات خود را ارائه می‌دهد و اوقات راحتی را برای سالمندانتان فراهم می‌آورد. اما سوالی که ممکن است در ابتدا ذهن شما را جهت استخدام پرستار افراد سالمند مشغول کند این است که حوزه وظایف این افراد به چه شکل است؟ حدود وظایف یک پرستار سالمند با توجه به میزان حقوق دریافتی از سوی فرد استخدام‌کننده تعیین می‌شود. با توجه به انتظارات فرد استخدام‌کننده، هزینه استخدام یک پرستار متفاوت است. در ادامه برخی از مهم‌ترین وظایف یک پرستار متخصص سالمند را خدمت شما شرح خواهیم داد. 

1. توجه به بهداشت سالمندان

یک مراقب شبانه روز از سالمند باید توجه ویژه‌ای به بهداشت این عزیزان داشته باشد. ازجمله مهم‌ترین وظایف بهداشتی که پرستاران باید به آن‌ها اهمیت دهند، می‌توان به استحمام فرد سالمند، تعویض لباس و نظافت، شستشوی لباس‌های آلوده و انجام بهداشت فردی اشاره کرد. افراد مسن زیادی وجود دارند که با توجه به کهولت سن و ابتلا به بیماری‌های مختلف ممکن است که از مشکلات تکرر ادرار رنج ببرند؛ در این موارد یک پرستار سالمند پوشکی می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد. توجه داشته باشید که جهت انجام این کارها باید حتما قبل از شروع همکاری با پرستاران مشورت کرده و شرایط آن‌ها را جویا شوید تا دچار مشکل نشوید. 

2. توجه به سلامت جسمی سالمندان

پرستار افراد سالمند باید قادر باشد که به خوبی سلامت جسمی افراد مسن را مورد بررسی قرار دهد و در جهت بهبود شرایط جسمی سالمندان کمک کند. این پرستاران جهت حفظ سلامت سالمندان باید قادر به انجام وظایف مختلفی باشند که ازجمله آن‌ها می‌توان به تشویق فرد مسن به ورزش، انجام تزریقات و ماساژ، توجه به ساعت دارویی سالمندان، بررسی پیوسته فشار خون و نرمش‌های فیزیوتراپی اشاره کرد. 

3. اهمیت دادن به سلامت روحی سالمندان

افراد در سنین پیری دقیقا به مانند یک کودک نیاز به توجه دارند؛ تحقیقات مختلف ثابت کرده که یکی از مهم‌ترین دلایل بیماری‌های مختلف در سالمندان می‌تواند ریشه در افسردگی و عدم توجه به آن‌ها داشته باشد. ممکن است شما به علت مشغله کاری در طول روز وقت کافی جهت برقراری ارتباط با این عزیزان را نداشته باشید؛ در این موارد یک پرستار سالمند در منزل می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد. پرستار با توانایی بالا در ارتباط برقرار کردن می‌تواند هم‌صحبت فوق‌العاده‌ای برای سالمند باشد. ازجمله مهم‌ترین اقدامات پرستاران سالمند جهت حفظ روحیه در افراد مسن می‌توان به هم‌صحبت شدن، سرگرم کردن، شنیدن صحبت‌های افراد سالمند و گردش این عزیزان در بیرون از محیط خانه اشاره کرد. 

4. توجه به رژیم غذایی

یک پرستار سالمند با توجه به تجربه کاری و توصیه‌های افراد استخدام‌کننده، همیشه بهترین رژیم غذایی را برای سالمندان در نظر می‌گیرد و به آن‌ها توجه می‌کند. توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی اشتباه و عدم توجه پرستار به نکات سلامتی در این زمینه می‌تواند باعث بروز اتافاقات تلخ و جبران‌ناپذیری برای افراد سالمند عزیز شود. غذا دادن در ساعات مشخص، پخت غذای سالم و مقوی، اهمیت به رژیم غذایی سالم، آماده کردن میان‌وعده‌های سالم و جلوگیری از خوردن خوراکی‌های مضر، ازجمله مهم‌ترین وظایف پرستاران سالمند محسوب می‌شود. 

5. اهمیت دادن به تمیزی خانه

سالمندان با توجه به وضعیت جسمی و روحی حساس خود، باید در محیطی زندگی کنند که کاملا مرتب بوده و فاقد از هرگونه آلودگی اذیت‌کننده باشد؛ به همین دلیل پرستاران با توجه به حوزه وظایفی که هنگام استخدام برای آن‌ها تعریف شده است باید به تمیز کردن محیط خانه، مرتب کردن لباس سالمندان و نظافت سرویس بهداشتی توجه داشته باشند. بار دیگر تذکر می‌دهیم که تمامی این موارد پیش از استخدام باید با پرستار سالمند هماهنگ شود تا مشکلی پیش نیاید. 

ویژگی‌های لازمه پرستاران سالمند

پیش از سپردن افراد سالمند خود به دست یک پرستار، باید نسبت به توانایی‌های او اطمینان حال کنید. اگر افراد سالمند خود را به دست یک پرستار نابلد بسپارید، آن‌گاه ممکن است شاهد بروز مشکلات مختلفی ازجمله افسردگی در افراد سالمند عزیز خود باشید. یک پرستار سالمند خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • از دانش کافی پزشکی در حد برآورده کردن نیازهای مختلف سالمندان برخوردار باشد.
  • دارای روحیه بسیار خوبی باشد تا بتواند انگیزه لازم در افراد سالمند ایجاد کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کند. 
  • به پاکیزگی و نظافت اهمیت زیادی دهد. 
  • کاملا مسئولیت‌پذیر و وقت‌شناس باشد. 

هزینه استخدام پرستار سالمند

برآورد هزینه استخدام یک پرستار با توجه به خدمات و ساعت کاری آن مختلف است. بدون شک یک پرستار با خدمات شبانه‌روزی و کیفیت بالای خدماتش به مراتب مبلغ بیشتری را در مقایسه با یک پرستار پاره‌وقت و با خدمات نه چندان زیاد دریافت می‌‌کند. درواقع شما بر اساس نیاز خود می‌توانید پرستار مدنظرتان را استخدام کنید. موضوع دیگری هنگام استخدام پرستار وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید؛ شما قصد دارید پرستار خود را از یک مجموعه حرفه‌ای به خدمت بگیرید یا توسط پیشنهادات دوست و آشنا؟ استخدام پرستار از یک مجموعه شناخته شده به آن معناست که این پرستاران کاملا آموزش‌های لازم را دیده و با اصول پرستاری آشنا هستند. درواقع اگر این پرستاران کیفیت کاری قابل قبولی نداشتند، اصلا توسط مجموعه مورد نظر به خدمت گرفته نمی‌شدند؛ اما در رابطه با استخدام پرستار با توصیه‌های دوست و آشنا هیچ تضمینی وجود ندارد و نمی‌توان به طور کامل به آن‌ها اعتماد کرد. در این موارد شما تنها با گذشت زمان و بررسی کار این پرستاران با دقت می‌توانید به کیفیت کاری آن‌ها پی ببرید. با توجه به تمام موضوعاتی که ذکر شد، بهتر است حتما از خدمات پرستار سالمند یک مجموعه حرفه‌ای بهره ببرید تا دچار مشکل نشوید؛ البته در انتخاب مجموعه مورد نظر جهت استخدام پرستار نیز باید محتاط باشید تا تجربه بدی برایتان رقم نخورد. در ادامه در این رابطه بیشتر توضیح خواهیم داد. 

انتخاب شرکت جهت استخدام پرستار

برای استخدام پرستار سالمند از مجموعه‌های مربوطه باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا مشکلی برای شما و فرد سالمند عزیز ایجاد نشود. ممکن است مجموعه‌های مختلفی وجود داشته باشند که وعده پرستارهایی عالی و کاربلد را به شما بدهند؛ اما مدت کمی بعد از آغاز کار پرستار پی می‌برید که او مهارت زیادی در کار خود ندارد و نمی‌تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. بنابراین جهت انتخاب مجموعه خدمات پرستاری در منزل نیز باید مواردی را در نظر بگیرید که سابقه‌ها آن‌ها کاملا مشخص بوده و شناخته‌شده هستند. مجموعه خدمات پرستاری آسایش ایده‌آل با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و زیر نظر سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کند. این مجموعه در حوزه‌های مختلف پرستاری، مانند پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار فعالیت دارد که طی مدت زمان زیاد فعالیتش توانسته پیوسته باعث برانگیختن حس رضایت متقاضیانش شود. هم‌اکنون با مراجعه به وب سایت آسایش ایده‌آل می‌توانید از خدمات پرستاری عالی این مجموعه بهره برده و سوالات مدنظرتان را با متخصصان ماهر آن‌ها در میان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha