رئیس کل سازمان نظام پزشکی صبح امروز به همراه نایب رئیس دوم و جمعی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی ، معاون اجتماعی و امور مجلس،مدیر کل روابط عمومی نظام پزشکی و همچنین رئیس و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی قم با آیت الله العظمی نوری همدانی ؛ آیت الله علیرضا اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی در خصوص مسائل جامعه پزشکی دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار رئیس کل نظام پزشکی با علما و مراجع قم

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی صبح امروز به همراه نایب رئیس دوم  و جمعی از اعضای شورای عالی  نظام پزشکی ، معاون اجتماعی و امور مجلس،مدیر کل روابط عمومی نظام پزشکی و همچنین رئیس و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی قم با آیت الله العظمی نوری همدانی ؛ آیت الله علیرضا اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی در خصوص مسائل جامعه پزشکی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر محمد رئیس زاده در این دیدار گزارش کاملی از وضعیت پزشکی کشور و تلاش های آنان در دوران اپیدمی کووید 19 ارائه و به مشکلات معیشتی پزشکان ، شأن و جایگاه حرفه پزشکی، ورود افراد با اسم دین و مذهب به ساحت طبابت و حتی کتاب سوزی و نیز طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی  و ... اشاره نمود.


وی با معرفی سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین نهاد غیر دولتی کشور با بیش از ۳۰۰ هزار عضو از جایگاه رفیع حرفه پزشکی صحبت کرد و افزود: برخی افراد بدون تحصیلات در این حوزه با اسم دین و مذهب به این حوزه ورود کرده و سبب ایجاد مخاطراتی برای سلامت مردم می شوند.
رئیس زاده همچنین از مراجع عظام تقلید درخواست دعای خیر برای جامعه پزشکی نمود.


حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی (نماینده آیت الله سیستانی در ایران) به ورود افراد غیر به حوزه طبابت واکنش نشان داده و گفت: این امر مورد تایید ما نیست و باید خود جامعه پزشکی پیش قدم شده و مسائل و مشکلات نظام سلامت را شناسایی نموده و به گوش مسئولان برسانند.


آیت الله علیرضا اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از تلاش های جامعه پزشکی در دوران مبارزه با بیماری کووید 19 تقدیر نموده و  اظهار کرد:  در مورد طرح افزایش ظرفیت  پذیرش دانشجوی پزشکی باید با اعضای شورای انقلاب فرهنگی صحبت شده و آنان را نسبت به مسائل آگاه نمود زیرا  کیفیت آموزش پزشکی نباید لطمه ببیند. همچنین در شورای نگهبان  نیز تاکید شده تا در تدوین سیاست های کلی به متولی سلامت (وزارت بهداشت)  و نیز به زعامت و تصدی گری دستگاهها توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha