فیزیوتراپی یا طب فیزیکی رشته‌ای است که به بیمار کمک می‌کند تا سلامت اندام‌های حرکتی (استخوان‌ها و عضلات) خود را بازیابد و قدرت و کارایی اندام‌های ضعیف شده‌اش افزایش پیدا کند. فیزیوتراپیست‌ها با استفاده از دستگاه‌های مختلف ایجادکننده جریان الکتریکی و فعالیت‌های ورزشی به بهبود حرکت اندام‌ها و عضلات کمک می‌کنند. امروزه دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانند شما را از مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی بی‌نیاز کنند. فیزیوتراپی با ترکیب ورزش، ماساژ و دستگاه‌های فیزیوتراپی اکثر اوقات بهتر از جراحی و داروها نتیجه می‌دهند.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

سلامت نیوز : فیزیوتراپی یا طب فیزیکی رشته‌ای است که به بیمار کمک می‌کند تا سلامت اندام‌های حرکتی (استخوان‌ها و عضلات) خود را بازیابد و قدرت و کارایی اندام‌های ضعیف شده‌اش افزایش پیدا کند. فیزیوتراپیست‌ها با استفاده از دستگاه‌های مختلف ایجادکننده جریان الکتریکی و فعالیت‌های ورزشی به بهبود حرکت اندام‌ها و عضلات کمک می‌کنند. امروزه دستگاه فیزیوتراپی خانگی می‌توانند شما را از مراجعه به کلینیک‌های فیزیوتراپی بی‌نیاز کنند. فیزیوتراپی با ترکیب ورزش، ماساژ و دستگاه‌های فیزیوتراپی اکثر اوقات بهتر از جراحی و داروها نتیجه می‌دهند.

دستگاه‌های فیزیوتراپی با کمک به انجام حرکات غیرفعال (حرکات غیرفعال حرکاتی است که اندام‌ها به علت بیماری خود قادر به حرکت آن نیستند و باید به کمک دستگاه آن را انجام داد) می‌تواند عضلات و استخوان‌های ازکارافتاده را به حرکت وادار کرده و به‌مرور باعث به کار افتادن این اندام‌ها شود. امروزه دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی موردتوجه گسترده مردم قرارگرفته است.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی چیست؟

ابزارها و دستگاه‌هایی که جهت تسکین درد و توان‌بخشی به اندام‌های حرکتی و عضلات و استخوان‌ها استفاده می‌شوند دستگاه‌های فیزیوتراپی نام دارند. این دستگاه‌ها انواع مختلف دارند و برای بیماری‌ها متعددی استفاده می‌شوند. دستگاه‌های فیزیوتراپی عموماً با تحریک عصبی از طریق جریان‌های الکتریکی یا امواج صوتی بر روی پوست باعث بهبود بیماری و تسکین درد می‌شود.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی یکی از انواع مختلف این ابزار است که شما می‌توانید به راحتی از آن در منزل استفاده نمایید و نیازی به مراجعه به کلینیک نخواهید داشت.

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

چه کسانی نیاز به دستگاه‌های فیزیوتراپی دارند؟

بیماری‌های مربوط به دستگاه‌های حرکتی بدن، بیماری‌های تنفسی و قلبی و عروقی، دردهای استخوانی و عضلانی ازجمله مواردی هستند که نیاز به استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی دارند. دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای راحتی بیماران طراحی‌شده و با کار مشابه دستگاه‌های کلینیکی نیاز بیمار به مراجعه به کلینیک‌ها را برطرف کرده است. در این زمینه شرکت تجهیزات پزشکی برجیس بهترین نوع دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی را باقیمت مناسب عرضه می‌کند.

همچنین از دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای تسکین دردهای کمر، زانو، دردهای ناشی از حاملگی، دردهای پس از جراحی، دیسک کمر، دردهای ناشی از سرطان، سردردهای میگرنی، آرتروز و گرفتگی عضلات استفاده می‌شود. دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی با استفاده مداوم دردهای عضلانی و اسکلتی را تقلیل و به‌مرور برطرف می‌کنند و بهترین جایگزین برای مسکن 2 ها و داروهای ضد درد هستند.

کیفیت دستگاه‌ها و استاندارد بودن آن مهم‌ترین مسئله در خرید این دستگاه‌هاست. اگر تصمیم به خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی دارید باید استاندارد بودن آن برای شما در اولویت باشد و دستگاهی انتخاب کنید که علاوه بر مناسب بودن قیمت کیفیت مناسبی هم داشته باشد و خدماتی نظیر دستگاه‌های کلینیک به شما ارائه دهد.

شرکت تجهیزات پزشکی برجیس انواع مختلف دستگاه فیزیوتراپی خانگی را باقیمت‌های مناسب عرضه می‌کند تا بدون مراجعه به کلینیک و با خیال راحت در خانه تمرینات و فعالیت‌هایی که برایتان تجویزشده را انجام دهید.

انواع مختلف دستگاه‌های فیزیوتراپی

دستگاه فیزیوتراپی خانگی

دستگاه‌های فیزیوتراپی انواع مختلفی دارند و بسته به نوع درد و بیماری شما ممکن است هرکدام از آن‌ها توسط پزشک یا فیزیوتراپیست تجویز شود.

  • دستگاه فراصوت یا اولتراسوند: برای درمان آسیب‌دیدگی ماهیچه‌ای و شل کردن انقباض‌های عضلانی.
  • دستگاه دیاترمی: خاصیت التیامی داشته و باعث افزایش جریان خون و سوخت‌وساز سلولی می‌شود. همچنین برای درمان شکستگی جوش نخورده نیز از این دستگاه استفاده می‌شود.
  • دستگاه‌هایی که با امواج مادون‌قرمز کار می‌کنند: باعث گرم کردن ناحیه مولد درد و خون‌رسانی و تغذیه این ناحیه و درنهایت درمان آن می‌شوند.
  • دستگاه‌هایی که با جریان گالوانیک کار می‌کنند: در بیمارانی که ضایعات نخاعی یا مشکلات عصبی شدید دارند استفاده می‌شود.
  • دستگاه‌هایی که با جریان فاراد یک کار می‌کنند: بیمارانی که دچار سکته مغزی شده‌اند برای بازیابی عضلاتی که توانایی انقباض خود را ازدست‌داده‌اند از این نوع دستگاه استفاده می‌کنند.
  • تحریک عصبی از روی پوست (TENs): این دستگاه‌ها همان دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی هستند که با استفاده از جریان‌های الکتریکی انتقال درد را متوقف می‌کنند. این دستگاه‌ها برای کسانی که به دردهای شدید مبتلا هستند تجویز می‌شود.

نحوه کار و استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی

نحوه کار با دستگاه فیزیوتراپی خانگی به این شکل است که الکترودها (4 یا دو الکترود) را بر روی پوست نواحی که درد می‌کند یا اطراف آن قرار می‌دهند. الکترودها که لایه‌ای ژله‌ای دارند بر روی پوست می‌چسبند و جریان الکتریکی با ولتاژ کم را برقرار می‌کنیم. شدت‌جریان را که ازنظر فرکانس، تعداد پالس قابل‌کنترل است به‌تدریج افزایش می‌دهیم تا جایی که احساس گزگز و درد خفیف به بیمار دست دهد و بعدازآن درمان را یک ربع تا بیست دقیقهٔ دیگر ادامه می‌دهیم. می‌توانید درمان را سه یا چهار جلسه در هفته ادامه دهید. این نوع درمان کاملاً بی‌خطر و غیرتهاجمی است و فقط برای افراد حامله یا کسانی که بیماری قلبی دارند محدودیت دارد.

نوع درمان به این صورت است که جریان‌های الکتریکی از طریق الکترودها سیستم عصبی را تحریک کرده و مسیرهای درد را کم یا متوقف می‌کند.

مدت‌زمان استفاده از این دستگاه‌ها بستگی به نوع و شدت بیماری شما دارد؛ اما درهرحال حدود 50 تا 60 درصد از بیمارها با این روش درمان شده‌اند. نوع درمان یا به‌صورت موقت است و یا در صورت ادامه درمان به‌صورت مداوم به‌صورت دائم بهبودی حاصل می‌شود. استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی بهترین جایگزین برای داروهای مسکن و مواد مخدر است و برخلاف این داروها عوارض و مضراتی ندارد.

چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که زمان استفاده از دستگاه فیزیوتراپی خانگی باید صبور باشید و دنبال نتیجه فوری و لحظه‌ای نباشید. بستگی به میزان درد و شدت بیماری شما درمان ممکن است چند هفته تا چندین ماه طول بکشد و شما باید در طول این زمان به‌صورت مداوم از دستگاه استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را بگیرید؛ اما خبر خوشی که برای شما داریم این است که عموماً اکثر بیماران پس از اتمام دوره درمان رضایت کامل از این دستگاه دارند.

شرکت تجهیزات پزشکی برجیس عرضه‌کننده بهترین نوع دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی باقیمت مناسب و کیفیت بالاست که شما می‌توانید با خیال راحت این دستگاه‌ها را تهیه‌کرده و درمان خود را شروع کنید.

قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی

قیمت دستگاه‌های فیزیوتراپی بر اساس کاری که انجام می‌دهند و نوع و کیفیت و شدت‌جریان از یک‌میلیون تومان تا پانزده میلیون تومان متغیر است و بر اساس نوع بیماری و بودجه‌ای که دارید می‌توانید دستگاه موردنیاز خود را انتخاب کنید.

آنچه در این مقاله از برجیس خواندیم

در دنیای امروزه بسیاری از مشکلات و بیماری‌های عضلانی و استخوانی وجود دارند که با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی می‌توان این مشکلات را رفع نمود. شما برای استفاده از این دستگاه‌ها نیازدارید تا به کلینیک‌های مختلف مراجعه نمایید. این موضوع ممکن است برای شما کمی مشکل باشد. 

شرکت تجهیزات پزشکی برجیس این مسئله را برای شما حل نموده و با ارائه دستگاه فیزیزوتراپی برجیس این امکان را فراهم کرده تا بتوانید به راحتی و در خانه تمرینات مورد نظر خود را انجام داده و به بهودی مورد نظرتان دست پیدا کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha