دکتر پوست، مو و زیبایی کسی است که می‌تواند بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با مو، پوست و ناخن‌های شما را تشخیص دهد و درمان کند. گاهی جراحان در زمینه بهبود سریع‌تر غشاهای مخاطی (بافت ظریفی که بینی، دهان و پلک را می‌پوشاند) بیماران با متخصصان پوست همکاری می‌کنند.

معرفی انواع خدمات دکتر پوست، مو و زیبایی

سلامت نیوز : دکتر پوست، مو و زیبایی کسی است که می‌تواند بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با مو، پوست و ناخن‌های شما را تشخیص دهد و درمان کند. گاهی جراحان در زمینه بهبود سریع‌تر غشاهای مخاطی (بافت ظریفی که بینی، دهان و پلک را می‌پوشاند) بیماران با متخصصان پوست همکاری می‌کنند.

از دلایل اصلی مراجعه افراد به دکتر متخصص پوست و مو می‌توان به بروز ضایعات پوستی، آکنه، بثورات پوستی و تغییر رنگ بعضی از نواحی پوست، انواع ریزش مو و ابتلا به بیماری‌های ناخن اشاره کرد. فراتر از مسائل زیبایی، یک متخصص پوست همچنین می‌تواند به تشخیص علائم و نشانه‌های مشکلات اساسی بدن کمک کند.

به عنوان مثال، بیماری مانند دیابت معمولا ظاهر پوست و سرعت بهبود زخم‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک متخصص پوست اگر متبحر باشد مطمانا به سرعت متوجه شده و شما را به پزشک متخصص غدد و متابولیسم ارجاع می‌دهد. خارش و خشکی پوست گاهی اوقات می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات کلیوی باشد. در صورت تایید دکتر پوست، مو و زیبایی، در این موارد باید به پزشک اورولوژیست مراجعه کنید.

معرفی انواع خدمات دکتر پوست، مو و زیبایی

پزشک متخصص پوست و مو کیست؟

پوست به‌عنوان بزرگترین اندام بدن حاوی پایانه‌های عصبی، غدد عرق، فولیکول‌های مو، منافذ، رگ‌های خونی و بسیاری از ساختارهای دیگر است. بنابراین، مراقبت از آن برای حفظ سلامت کلی شما مهم است.

تخصص پوست و مو حوزه خاصی از پزشکی است که بر بهبود بیماری‌های پوست، مو و ناخن‌ها متمرکز است. اگرچه پزشکان عمومی و پزشکان داخلی ممکن است قادر به تشخیص و درمان این بیماری‌ها باشند، اما دکتر پوست، مو و زیبایی درک عمیق‌تر و تجربه بیشتری در این زمینه دارد. زیرا پس از گذراندن 7 سال دوره پزشکی عمومی، به مدت 4 سال فقط در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها و اختلالات پوست و مو آموزش تخصصی دیده است. روند کار یک متخصص پوست معمولاً شامل سه بخش زیر است:

  • درمان دارویی و موضعی مشکلات پزشکی. یک متخصص پوست و مو می‌تواند مشکلات پزشکی مانند پسوریازیس، روزاسه و آکنه که روی پوست شما اثر بدی می‌گذارند، تشخیص داده و درمان کند. ریزش مو، طاسی مردانه، تغییر شکل یا عفونت ناخن نیز از اختلالات شایع مو و ناخن هستند.
  • انجام عمل جراحی. بسیاری از متخصصان پوست جراحی‌های جزئی مانند برداشتن خال یا زگیل یا نمونه‌برداری از پوست را انجام می‌دهند. در صورت گذراندن دوره‌های فوق تخصصی امکان برداشتن کیست‌های خوش‌خیم یا تومورهای پوست نیز توسط دکتر پوست وجود دارد.
  • بهبود زیبایی ظاهر پوست، مو و ناخن. یک متخصص پوست و مو می‌تواند مشکلاتی را که ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند درمان کند. این‌ها ممکن است شامل ریزش مو، بروز لکه‌های تیره یا چین و چروک روی پوست باشد. بسیاری از متخصصان پوست برای انجام روش‌های زیبایی مانند استفاده از فیلرها برای حجم دادن به لب، گونه و زاویه‌سازی صورت، لایه‌برداری شیمیایی، انواع لیزردرمانی، هایفوتراپی، کاشت مو و غیره نیز آموزش دیده‌اند.

به طور کلی دکتر پوست خوب علاوه بر اقدامات درمانی، جراحی و مراقبت‌های زیبایی نیز انجام می‌دهند. برخی از مهم ترین اقدامات درمانی متخصص پوست به شرح زیر است:

تشخیص و درمان سرطان ها، مدیریت و درمان درماتیتیس تماسی، درمان بیماری های عفونی پوستی، نمونه برداری پوستی، درمان های جراحی پوستی، پیوند پوست، لیپوساکشن، بلفاروپلاستی، تزریق بوتاکس، لیفت صورت، تزریق فیلر، لیزر درمانی، خارج کردن تومور، پاکسازی تاتو، لایه برداری پوستی، نور درمانی، تست های آلرژی، کاشت مو

خدمات دکتر پوست

دکتر پوست چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

دکتر پوست، مو و زیبایی بودن به دانش بالینی عمیقی نیاز دارد. چراکه بیش از 3000 بیماری در این حیطه شناسایی شده است. در ادامه به چند نمونه از شایع‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • آکنه. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز انواع مختلف جوش روی صورت و بدن شود. براساس شدت آکنه، متخصص پوست می‌تواند این عارضه را با داروهای خوراکی و موضعی، لیزر یا نوردرمانی، لایه‌برداری شیمیایی یا برداشتن کیست‌های بزرگ درمان کند.
  • درماتیت و اگزما. درماتیت همان التهاب پوست است و معمولاً منجر به تورم همراه با بروز بثورات خارش‌دار می‌شود. اشکال مختلفی از آن وجود دارد، از جمله درماتیت آتوپیک که شایع‌ترین نوع اگزما است.
  • عفونت. ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها همگی می‌توانند به پوست، مو یا ناخن شما راه پیدا کنند و باعث بروز انواع عفونت‌ها شوند. دکتر پوست، مو و زیبایی می‌تواند به تشخیص علت عفونت و درمان آن کمک کند. به عنوان مثال، گروهی از مخمرها به نام کاندیدا می‌توانند باعث بروز طیف وسیعی از عفونت‌های قارچی از جمله برفک دهان، بیماری پای ورزشکاران و بالانیت شوند.
  • ریزش مو. ریزش مو اصولا ارثی است. البته شرایطی مانند استرس، بیماری و تغییرات هورمونی نیز ممکن است باعث ریزش مو شوند. متخصص پوست و مو می‌تواند علت زمینه‌ای آن را تعیین و در صورت امکان درمان کند.
  • مشکلات ناخن. لکه‌دار شدن، تغییر رنگ دادن، عفونت قارچی و جدا شدن ناخن از پوست زیرین آن از مشکلات رایج ناخن هستند که توسط دکتر پوست، مو و زیبایی درمان می‌شوند.
  • زگیل پوستی. زگیل‌ها توده‌های مسری و خوش‌خیم پوست هستند. زمانی ظاهر می‌شوند که یک ویروس لایه بالایی پوست را آلوده کند. متخصص پوست و مو می‌تواند از روش‌های درمانی مختلفی برای حذف زگیل‌های پایدار به‌خصوص زگیل‌های تناسلی استفاده کند.
  • ویتیلیگو. در این بیماری بخش‌هایی از پوست ملانین یا رنگدانه خود را از دست می‌دهند. در نتیجه، نبست به بقیه نواحی ظاهری روشن‌تر و ناهمگون پیدا می‌کنند. علاوه بر دارودرمانی، نوردرمانی نیز برای درمان این مشکل موثر است.
  • پسوریازیس. این اختلال خودایمن مزمن، رشد سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد و در نتیجه بخش‌هایی از پوست ممکن است ضخیم، قرمز، بنفش یا نقره‌ای و پوسته‌ پوسته شوند.
  • سرطان پوست. سرطان پوست می‌تواند در هر جایی از بدن شما رخ دهد. متخصص پوست می‌تواند سلول‌های سرطانی را حذف کند و شما را تحت نظر داشته باشد تا مطمئن شود که دیگر عود نمی‌کنند.

خدمات زیبایی متخصصان پوست

به طور کلی از خدمات زیبایی دکتر پوست، مو و زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق ژل یا چربی بدن به نواحی مختلف صورت برای افزایش حجم، رفع افتادگی پوست یا زاویه‌سازی
  • تزریق بوتاکس برای پیشگیری و کاهش چین و چروک پوست
  • هایفوتراپی برای جوانسازی پوست
  • بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چشم برای رفع افتادگی آن
  • کشیدن پوست صورت برای رفع چین و چروک
  • میکرونیدلینگ برای بهبود ظاهر پوست و رفع لک و چروک پوستی
  • پاکسازی و لایه‌برداری فیزیکی و شیمیایی پوست صورت
  • مزوتراپی مو برای تقویت ریشه موها و کاهش ریزش مو
  • کاشت مو به روش‌های مختلف
  • لیزردرمانی برای از بین بردن خال، زگیل، لکه‌های پوستی، اسکار یا جای زخم ناشی از آکنه، چین و چروک یا موهای زائد
  • کرایوتراپی برای از بین بردن زگیل و توده‌های خارجی پوست
  • اسکلروتراپی برای از بین بردن واریس پوست

اگر به‌دنبال ظاهر زیباتری هستید، از این خدمات دکتر زیبایی بهره‌مند شوید.

سوال عمومی افرادی که به دنبال این عمل زیبایی هستند این است که تاثیر بوتاکس تا چقدر می ماند؟ باید گفت که به طور عمومی آثار بوتاکس بین ۳ تا ۴ ماه باقی می ماند. در برخی موارد بیشتر از این مقدار یعنی ۴ تا ۶ ماه اثرات مشاهده شده اند. در برخی دیگر نیز کمتر یعنی در حدود ۲ ماه ممکن است اثرات بوتاکس از بین بروند. نکته قابل توجه اینکه افرادی که برای اولین بار بوتاکس تزریق می کنند باید بدانند که آثار آن ممکن است کمتر از مدت زمان مورد انتظار باقی بماند. برای این افراد معمولا در دفعات بعدی و از تزریق دوم به بعد مدت زمان اثر آن طولانی تر می شود.

لیست تخصص های مهم پزشکی (https://doctoreto.com/landing/specialties/)

متخصص پوست

هزینه خدمات زیبایی دکتر پوست، مو و زیبایی

اصولا این مسئله به عوامل مختلفی مانند نوع روش درمانی یا زیبایی، دستگاه‌ها و مواد مورد استفاده و مهارت پزشک متخصص دارد. البته در مقایسه با سایر تخصص‌های پزشکی، می‌توان گفت که تعرفه هزینه‌های دکتر پوست، مو و زیبایی کمی بالاتر است. زیرا معمولا همراه با خدمات زیبایی است.

چگونه دکتر پوست خوب و باتجربه پیدا کنیم؟

به‌لطف پیشرفت تکنولوژی دیگر نگرانی از بابت پیدا کردن یک دکتر پوست، مو و زیبایی متبحر و باتجربه برای رفع مشکلات پوستی خود نخواهید داشت. امروزه سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین رزومه کاملی از هر پزشک به همراه نظرات مراجعین قبلی آن‌ها خدمت شما ارائه می‌دهند. کافی است که فقط یک جستجوی کوتاه در فضای اینترنت انجام دهید.

هر زمان که بیمار با هر کدام از مشکلات پوستی مواجه شد، برای درمان ضروری است که به دکتر متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کند. با توجه به حیطه‌ی فعالیت‌های متخصص زیبایی، برای داشتن پوستی زیبا و سالم بهتر است برای مراقبت‌های پوستی و مشاوره‌ی زیبایی به متخصصین این رشته مراجعه شود.

برای یافتن بهترین دکتر متخصص پوست، مو و زیبایی در سایت دکترتو از فیلترهای جست و جوی پیشرفته استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha