سلامت نیوز: حکم قاطع «اعدام» که از سوی قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی برای جوان متجاوز به عنف صادر شده بود، توسط دیوان عالی کشور به تایید رسید و بدین ترتیب «خفاش کثیف» پای چوبه دار قرارگرفت.

اعدام برای خفاش کثیف !

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ماجرای تلخ این پرونده از آن جا آغاز شد که جوانی از یکی از شهرهای مرزی استان خراسان رضوی و برای یافتن شغلی مناسب به مشهد آمد اما او جا و مکانی نداشت تا شب را به صبح برساند به همین دلیل نزد   یکی از دوستانش رفت که در یک نانوایی مشغول کار بود. او چند روز به دنبال کار گشت تا این که شغل مناسبی در یک تعمیرگاه خودرو پیدا کرد ولی شب ها به نانوایی می آمد و کنار دیگر افرادی می خوابید که در نانوایی کار می کردند. در یکی از همین شب ها بود که «فرزاد» متوجه زوج جوانی شد که در یکی از منازل کنار نانوایی زندگی می کردند . حالا دیگر افکار شیطانی همه وجودش را فراگرفته بود و همواره منزل مذکور را زیرنظر داشت و هربار نقشه ای عجیب برای به دام انداختن زن جوان طرح می کرد.

او یک شب دسیسه شیطانی خود را با «فواد» در میان گذاشت و او را نیز درگیر این وسوسه شوم کرد. «خفاش کثیف» که حالا در تاریکی شب چشم از ساختمان مقابل برنمی داشت منتظر فراهم شدن فرصتی مناسب بود تا نقشه های شیطانی خود را اجرا کند. حالا «فواد» هم که چند ماه تا 18 سالگی فاصله داشت، با او همراه شده بود و همانند خفاش در تاریکی شب رفت و آمدهای زوج جوان را زیرنظر می گرفت تا این که نیمه شب هفتم شهریور ناگهان مرد جوان از خانه بیرون رفت. «فرزاد» بلافاصله ماجرا را به «فواد» اطلاع داد و آن ها در حالی از نانوایی بیرون آمدند که «فرزاد» چاقوی وحشتناکی را نیز با خود حمل می کرد.

آن ها بی درنگ خود را به در ساختمان رساندند و زنگ منزل را به صدا درآوردند. زن جوان که فکر می کرد همسرش چیزی را در منزل جا گذاشته است احساس نگرانی نکرد اما در یک لحظه جوانی را مقابل خودش دید که چاقویی را زیر گلویش گذاشت. او  وحشت زده جیغ می‌کشید تا شاید کسی به فریادش برسد اما خفاش کثیف که با چشمانی هوس آلود چاقو را در دست می فشرد ، از زن جوان خواست برای حفظ جان خودش دست از فریاد بردارد! زن جوان که حالا در چنگ شیطان هوسران افتاده بود از شدت ترس همچنان می لرزید و دیگر حتی نمی توانست برای نجات خود تلاش کند چرا که نوجوان دیگری نیز روی پله های ساختمان ایستاده بود و حالا خودش را در خطر می دید. در این هنگام «خفاش کثیف» تیغه چاقو را از زیر گلوی زن جوان برداشت و به خواسته شومش رسید اما «فواد» که شاهد فریادهای زن جوان بود و احتمال می‌داد کسی با شنیدن جیغ های او به منزل بیاید قصد شیطانی خود را نادیده گرفت و به همراه «فرزاد» از خانه بیرون آمد ولی آن ها دیگر به نانوایی بازنگشتند و عازم شهرستان شدند.

گزارش خراسان حاکی است، از سوی دیگر همسایگان که صدای جیغ و فریادهای زن جوان را شنیده بودند به یاری او نیامدند چرا که فکر می کردند با یک مشاجره خانوادگی روبه رو هستند و نباید در موضوع اختلافات خانوادگی همسایه خود دخالت کنند. در همین حال، زن جوان اشک‌ریزان با همسرش تماس گرفت و با شرم و اندوه ماجرا را برایش بازگو کرد. دقایقی بعد همسر زن مذکور به خانه آمد و آن ها این حادثه وحشتناک را به پلیس 110 گزارش دادند . طولی نکشید که تحقیقات گسترده ای برای شناسایی شیاطین هوسران آغاز شد. با دستور صریح مقام قضایی، رسیدگی تخصصی به این پرونده به نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت سپرده شد و بدین ترتیب رصدهای اطلاعاتی برای به دام انداختن «خفاش کثیف» ادامه یافت. در این میان، بررسی های پلیس به سرنخ هایی رسید که نشان می داد، شیاطین هوسران باید در نزدیکی محل سکونت زن جوان باشند چرا که چند دقیقه بعد از بیرون رفتن همسر وی وارد خانه شده اند. در همین حال زن جوان احساس می کرد چهره نوجوانی که روی پله ها ایستاده بود برایش آشناست تا این که بالاخره او را به خاطر آورد که در نانوایی روبه روی منزل آن ها کار می کرد این گونه بود که تحقیقات پلیس وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت با ردزنی های اطلاعاتی او را دستگیر کردند.

«فواد» که همه چیز را لو رفته می دید به ناچار دوست شهرستانی خود را به پلیس معرفی کرد که بدین ترتیب عملیات گسترده ای با دستورات قضایی برای دستگیری «فرزاد» آغاز شد و آن ها موفق شدند او را در یکی از شهرهای مرزی خراسان رضوی دستگیر کنند. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، این پرونده با نظر مسئولان قضایی به شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قاضی دکتر اسماعیل شاکر زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت. او که چندین سال سابقه رسیدگی به پرونده های حساس و جنایی را در کارنامه قضایی خود دارد بی درنگ دستورات ویژه ای برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه شیطانی صادر کرد و سپس جلسات محاکمه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی برگزار شد. براساس این گزارش، «فرزاد» جوان 21 ساله که در حضور وکلای مدافع مقابل میز عدالت ایستاده بود ماجرای ورود به عنف و آزار و اذیت زن جوان را از پایه و اساس دروغ خواند و با انکار این حادثه گفت: من دنبال کار می گشتم چون در امور مربوط به جوشکاری گیربکس خودرو فعالیت دارم به همین دلیل هم با «فواد» تماس گرفتم او به من گفت کاری برایم سراغ ندارد ولی از من خواست به مشهد بیایم تا بالاخره کاری پیدا کنم! وقتی به مشهد آمدم شب ها نزد «فواد» و دوستانش می رفتم که در نانوایی می خوابیدند اما زن جوان را نمی شناسم و خصومتی هم با او نداشتم تا دست به چنین عملی بزنم! در این هنگام، رئیس دادگاه از متهم پرسید آیا شاکی با شما خصومتی دارد؟متهم پاسخ داد : خیر.
سپس قاضی سوال کرد پس چرا  بین این همه جوان تصویر شما را شناسایی کرد که او را مورد تجاوز قرار داده اید؟ متهم که پاسخی نداشت باز هم فقط به انکار ماجرا پرداخت. این درحالی بود که رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، دستورات ویژه ای را برای بررسی های دقیق پزشکی و آزمایش های تخصصی در پزشکی قانونی صادر کرده بود و متهم در برابر این اسناد و مدارک انکار ناپذیر چاره ای جز «سکوت» نداشت.

جلسات محاکمه همچنان برگزار می شد و قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی که با تسلط کامل بر سطر به سطر اوراق این پرونده هرگونه راه انکاری را بر متهمان می بستند و آن ها را چنان در تنگنای سوالات فنی و تخصصی قرار می دادند که دیگر هیچ راه گریزی باقی نماند و ماجرای ورود و تجاوز به عنف برای دادگاه محرز شد. به همین دلیل پس از پایان جلسات محاکمه که به ریاست قاضی دکتر اسماعیل شاکر و مستشاری قاضی سعید محمدی برگزار شد، قضات دادگاه به شور نشستند و در نهایت در حکمی قاطع رای به «اعدام» فرزاد به اتهام تجاوز به عنف دادند. همچنین بر اساس این رای، «فرزاد» به اتهام ورود به عنف با چاقو به منزل شاکیه به تحمل 3 سال زندان و به دلیل تهدید با چاقو هنگام ارتکاب عمل شیطانی به تحمل 2سال زندان و 74 ضربه شلاق محکوم شد. اما قضات دادگاه «فواد» (متهم دیگر پرونده) را به دلیل این که در زمان ارتکاب جرم هنوز به سن قانونی 18سال نرسیده بود با استناد به موادی از قانون مجازات اسلامی به تحمل 5 سال زندان در کانون اصلاح و تربیت به اتهام تسهیل در ارتکاب جرم تجاوز به عنف  از طریق نگهبانی دادن  محکوم کردند . از سوی دیگر بنا به رای صادر شده از سوی قضات دادگاه  متهم به خاطر ورود به عنف  به منزل شاکیه به تحمل یک سال زندان محکوم شد  که به دلیل نرسیدن به سن قانونی باید مدت محکومیت خود را در کانون اصلاح و تربیت سپری کند اما طبق قانون باید اشد مجازات قانونی درباره متهمان اجرا شود.

وکلای مدافع و متهمان به رای صادر شده از سوی شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی اعتراض کردند و بدین ترتیب پرونده مذکور برای رسیدگی دقیق به شعبه چهارم دیوان عالی کشور ارسال شد اما قضات با تجربه دیوان عالی نیز پس از بررسی دقیق اوراق این پرونده و استدلال های ریزبینانه قضات دادگاه کیفری در نهایت بر رای کامل دادگاه مهر تایید زدند و این گونه «خفاش کثیف» پای چوبه دار قرار گرفت . «فواد» نوجوان 17 ساله نیز برای تحمل کیفر روانه کانون اصلاح و تربیت شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha