سلامت نیوز:سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر داد. علی نصیری گفت: ‌کلانشهر تهران هم از نظر پیچیدگی‌های شهرسازی و هم از نظر بار لرزه‌ای، مشکلاتی دارد، در تهران از هر گسل که فاصله می‌گیریم به یک گسل دیگر نزدیک می‌شویم.

هشدار درباره احتمال وجود گسل در تمام نقاط تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ،سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر داد. علی نصیری گفت: ‌کلانشهر تهران هم از نظر پیچیدگی‌های شهرسازی و هم از نظر بار لرزه‌ای، مشکلاتی دارد، در تهران از هر گسل که فاصله می‌گیریم به یک گسل دیگر نزدیک می‌شویم.

اگر درباره گسل شمال تهران و گسل شهر ری صحبت می‌کنیم نباید تصور شود که در مناطق مرکزی تهران گسلی وجود ندارد، بلکه در این مناطق، احداثات شهری اجازه مطالعه دقیق روی پوسته زمین را نداده در حالی که حدس می‌زنیم در تمام مناطق تهران گسل‌های قابل توجهی داشته باشیم چنانکه خیلی از اساتید نیز معتقدند که در پردیسان هم گسل اصلی داریم که البته مطالعات آن فعلا ناقص است. به همین دلیل نیز باید برای زلزله آماده باشیم.تعداد قابل توجهی گود پرخطر در تهران داریم. ۱۰۰۰ برج ناایمن در تهران داریم که ۱۷۰ مورد آن خطرناک و در محدوده گسل‌هاست. ۳۳ هزارتا ساختمان نا ایمن را آتش‌نشانی شناسایی کرده که ۲۰۰ مورد آن بسیار خطرناک است. 

این هشدارها در حالی مطرح شد که دیروز رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران هم از بلاتکلیف ماندن ۵۰۰۰ اخطار سازمان آتش‌نشانی به املاک ناایمن خبر داد.زهرا شمس احسان گفت: بعد از حادثه پلاسکو مقوله ایمنی در صدر اخبار قرار گرفت و مسائل مختلفی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مطرح شد و در سال‌های اخیر آتش‌نشانی هشدارهای زیادی در مورد ناایمن بودن ساختمان‌ها صادر کرده اما اقدام موثری انجام نشده است.

براساس آمارها بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی، ۸۳۰ مدرسه دولتی یعنی حدود ۳۰ درصد مدارس دولتی و ۲۴۰ مرکز تجاری از جمله بازار تهران، پرخطر هستند، در حالی که قسمت اعظمی از ناکارآمدی این اخطارها، به ضابط‌ قضایی نبودن پرسنل آتش‌نشانی برمی‌گردد که باید این مشکل قانونی از طریق مجلس حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha