ارتودنسی دندان یکی از روش های اصلاح موقعیت دندانی است. در این روش معمولا بر روی فک ها و دندان هایی که شکل نامتعارفی دارند کار می شود. اگر می خواهید بیشتر از این روش بدانید تا انتها این نوشته را مطالعه نمایید چون قصد داریم اطلاعات مفیدی راجع به ارتودنسی و خدمات کلینیک دندانپزشکی آرمان در شیراز به شما ارائه نماییم.

خدمات کلینیک دندانپزشکی در شیراز

ارتودنسی دندان یکی از روش های اصلاح موقعیت دندانی است. در این روش معمولا بر روی فک ها و دندان هایی که شکل نامتعارفی دارند کار می شود. اگر می خواهید بیشتر از این روش بدانید تا انتها این نوشته را مطالعه نمایید چون قصد داریم اطلاعات مفیدی راجع به ارتودنسی و خدمات کلینیک دندانپزشکی آرمان در شیراز به شما ارائه نماییم.

H:\My-Customer\Document_share\Arman-dentalclinic.ir\Blog-image\or.jpg

انواع روش و ویژگی های ارتودنسی دندان

قبل از هر صحبتی لازم به ذکر است که برای انجام ارتودنسی دندان در شیراز شما می توانید به کلینیک دندانپزشکی آرمان مراجعه نمایید.

ارتودنسی روش های مختلفی دارد. انتخاب یکی از این روش ها بنابر نظر ارتودنتیست و پس از بررسی ها و معاینات دقیق او اتفاق می افتد.

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی متحرک
  • ارتودنسی داخل دندانی
  • ارتودنسی دیمون
  • و ارتودنسی نامرئی

هر کدام از روش های ارتودنسی چه ویژگی هایی دارند؟

ارتودنسی ثابت: این نوع متداول ترین و رایج ترین نوع ارتودنسی است. در این روش از براکت های فلزی استفاده می شود و این براکت ها بر روی دندان قرار می گیرند. کنترل مناسب دندان ها از بهترین مزایای این روش می باشد.

ارتودنسی متحرک: در این روش از پلاک های متحرک استفاده می شود. این پلاک ها را می توان از دهان خارج نمود. به همین دلیل به ارتودنسی متحرک معروف است.

ارتودنسی داخل دندانی: این روش به لینگوال معروف است. در این روش براکت ها را از پشت به قسمت عقبی دندان می چسبانند. قابل ذکر است که در این روش هزینه درمان بیشتر از سایر روش ها است.

ارتودنسی دیمون: دیمون مناسب بیمارانی است که تمایلی به کشیدن دندان ندارند. در این روش نوع خاصی از براکت مورد استفاده قرار می گیرد. لذا دیگر نیازی به کش دور براکتی نیست.

ارتودنسی نامرئی: این روش مناسب بیمارانی است که تمایلی به دیده شدن براکت های درون دهانشان ندارند. گفتنی است که براکت های نامرئی با تکنولوژی کامپیوتری و توسط چاپگر های سه بعدی ساخته می شوند.

نکته: هیچ کدام از روش های ارتودنسی سلیقه ای و انتخابی نیستند. و انتخاب آنها تماما بر عهده ی پزشک است. و او تنها با مشاهده و بررسی دقیق می تواند روش مناسب را انتخاب نماید.

H:\My-Customer\Document_share\Arman-dentalclinic.ir\Blog-image\or2.jpg

کلینیک آرمان بهترین کلینیک دندانپزشکی در شیراز چه خدماتی را ارائه می دهد؟

ایمپلنت دندان:

ایمپلنت نوعی خدمت دندانپزشکی است که معمولا به هدف جایگزینی دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد. این روش را می توان بهترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته دانست. مقاومت بالا، ظاهر طبیعی، سازگاری ایده آل با محیط دندان، و طول عمر خوب از جمله مزایای ایمپلنت دندان به حساب می آیند.

ترمیم دندان:

حذف پوسیدگی های دندان، ترمیم شکستگی های بوجود آمده، و رفع قسمت های تیره و بدرنگ از جمله خدمات حوزه ترمیم دندان می باشند. پر کردن یک اصلاح عمومی است که معمولا به جای ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است که عوامل متعددی در ایجاد پوسیدگی دندان تاثیرگذارند. چنانکه پوسیدگی پیشرفت کند دندان دچار تخریب می شود و ممکن است از دست برود. با این حال بهتر است ترمیم دندان در مراحل اولیه پوسیدگی اتفاق بیفتد. برای استفاده از خدمات درمانی در این حوزه می توانید به کلینیک دندانپزشکی در شیراز یا به (کلینیک دندانپزشکی آرمان) مراجعه کنید.

عصب کشی دندان:

عصب کشی یا روت کانال، درمان مجاری اعصاب دندان است. در این روش پزشک عصب را حذف کرده و مواد عفونی موجود در کانال عصب را پاک می کند. در پاسخ به سوال ( چرا دندان به عصب کشی نیاز پیدا می کند؟) باید گفت: اگر پوسیدگی در مراحل اولیه درمان نشود، پوسیدگی به عاج رسیده و به فضای پالپ یا ریشه وارد می شود. ورود میکروب ها به ریشه التهاب را ایجاد نموده و در نهایت به درد دندان ختم می شود. بعد از شروع درد دیگر چاره ای جز عصب کشی باقی نمی ماند.

بلیچینگ دندان:

استفاده از مواد پراکسید هیدروژن یا همان بلیچینگ، یکی از راه های سفید کردن دندان ها می باشد. این فرایند زیبایی دندان ها را دو چندان کرده و در نهایت به زیباتر بنظر رسیدن چهره کمک می کند.

H:\My-Customer\Document_share\Arman-dentalclinic.ir\Blog-image\or3.jpg

سایر خدمات کلینیک دندانپزشکی آرمان در شیراز

ونیر کامپوزیت و لمینت:

ونیر نازک، همرنگ دندان و ساخته شده از مواد با کیفیت است. کامپوزیت دندان و لمینت دو نوع روش درمانی متفاوت هستند که از بعضی جهات با هم شباهت هایی نیز دارند. انتخاب یکی از این دو روش به اطلاعات شما راجع به آنها و مشورت با پزشک نیاز دارد. گفتنی است که این روش کاملا بدون درد است.

جراحی لثه:

پریودانتیکس یا جراحی لثه یکی از شاخه های دندانپزشکی است. مهندسی بافت لثه، جراحی زیبایی، و درمان بیماری های لثه از جمله خدمات قابل ارائه در این حوزه هستند.

دندانپزشکی کودکان:

مراقبت های پیشگیرانه برای جلوگیری از پوسیدگی و مشکلات دندانی، ارتودنسی، مدیریت عفونت های دهانی، ترمیم حفره ها و ارائه مشاوره از جمله خدمات کلینیک دندانپزشکی آرمان در حوزه دندانپزشکی کودکان هستند.

ارتودنسی:

اگر دندان های کج یا نامرتب شما باعث شده اند تا احساس ناراحتی داشته باشید. برای حل این مشکل حتما باید به کلینیک دندانپزشکی آرمان مراجعه نمایید.

روکش دندان:

پزشکان به دلایل متعددی به بیمارانشان توصیه می کنند که بعد از عصب کشی حتما از روکش دندان استفاده کنند. روکش از دندان مراقبت کرده و به آن زیبایی می دهد.

کلینیک دندانپزشکی آرمان خدمات متعدد و مفیدی را ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این خدمات می توانید به وب سایت کلینیک دندانپزشکی آرمان مراجعه نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha