سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 333601

سلامت نیوز:با افزایش سن مراقبت‌ از بدن باید دقیق‌تر و کنترل شده‌تر باشد، اگر بالای ۴۰ سال سن دارید، انجام برخی کارها را فراموش نکنید.

اقداماتی که باید بعد از ۴۰ سالگی انجام دهیم!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، با افزایش سن افراد، حساسیت ها برای مراقب از بدن و حفظ سلامتی افزایش پیدا می‌کند که در این خصوص باید کارهایی انجام دهیم که ضمن حفظ سلامتی، از بروز مشکلات و بیماری ها جلوگیری کنیم.

با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی کاهش می‌یابد و احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود. یکی از بهترین گام‌ها برای حفظ سلامت و اجتناب از این بیماری‌ها، دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی مناسب است.

۱. مغز خود را ورزش دهید

مغز هم مانند تمام ماهیچه‌ها و عضلات دیگر در بدن باید ورزش داده شود، البته ورزش‌های مغز حرکتی نیست  و با چند تکنیک ساده می‌توان مغز را وارد چالش‌های جدید کرد تا عملکرد بهتری داشته باشد.

برای مثال چند عادت روزانه را فراموش کنید و با روش‌های دیگری آن‌ها را انجام دهید مانند تغییر مسیر همیشگی بازگشت به خانه یا رمز دستگاه‌های الکترونیکی خود را از گاهی تغییر دهید. ایجاد چالش برای مغز می‌تواند آن را جوان نگه دارد و در سنین بالاتر عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد.

تمرین مغز

۲. دست از ورزش بر ندارید

تمام متخصصان معتقدند که ورزش مهم‌ترین اصل برای دوری از هرگونه بیماری‌های ناشی از افزایش سن است، اما باید برای این اصل مهم برنامه ریزی دقیقی داشت تا بیشترین کارایی و بازدهی را در سلامت ما داشته باشد.

از ورزش کردن سنگین در هر روز هفته خودداری کنید و طبق برنامه ریزی که مربی ورزشی شما برایتان دارد آن را انجام دهید چراکه بعضا ورزش بیش از حد و نا منظم می‌تواند نتیجه عکس بر روی بدن داشته باشد.

۳. دوری از سیگار برای همیشه

این کارها را بعد از ۴۰ سالگی فراموش نکنید////

سیگار کشیدن فقط برای ریه‌های شما مضر نیست، کلیه ها، مثانه و سیستم تصفیه بدن شما از سیگار واکنش‌های منفی دریافت می‌کنند. اگر در جوانی از این چند عضو یاد شده به خوبی مراقبت نشود، در سنین بالاتر به انواع بیماری دچار خواهید شد که طول عمر را کاهش می‌دهند.

این کارها را بعد از ۴۰ سالگی فراموش نکنید////

۴. کنترل مکرر فشار خون

فشار خون بالا نه تنها برای قلب مضر است بلکه در صورت توجه نکردن به آن، کلیه‌ها از بین می‌رود. همانطور که می‌دانید بیماری‌ها و مشکلاتی که از کلیه نشات می‌گیرد، اغلب غیر قابل درمان هستند. با افزایش سن، فشار خون در افراد بسیار احساس می‌شود که باید با  یک برنامه مشخص کنترل شود تا در صورت مشاهده هر گونه اختلال، برای درمان اقدام کرد.

۵. پروستات را نادیده نگیرید

سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان است. درمان سرطان پروستات در سنین جوانی بسیار ساده‌تر و حتمی‌تر است به طوری که هرچه سن افراد مبتلا به این سرطان بالاتر برود، احتمال درمان قطعی آن کاهش پیدا می‌کند و ممکن است تا پایان عمر درگیری با آن ادامه داشته باشد؛  اگر در جوانی کوچک‌ترین علائمی از این سرطان را مشاهده کردید، آن را نادیده نگیرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به درمان آن اقدام کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha