عباسی گفت: در تهران به خصوص در محدود جنوب غربی بالاترین سطح فرونشست را داریم و به صورت میانگین ۲ تا ۲۳ سانتی متر فرونشست در تهران ثبت شده است.

فرونشست سالانه ۲ تا ۲۳ سانتی متر زمین در تهران

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، درباره خطرات فرونشست‌ در شهر تهران، اظهار کرد: فرونشست یکی از مسائل جدی در تهران است، برداشت از آب‌های زیر زمینی، حفاری تونل‌ها و متروها و ... باعث فرونشست در تهران می‌شود.

وی افزود: در تهران به خصوص در محدود جنوب غربی بالاترین سطح فرونشست را داریم و به صورت میانگین ۲ تا ۲۳ سانتی متر فرونشست در تهران ثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: اگر برای فرونشست تهران فکری نکنیم، از برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی جلوگیری نکنیم و بازچرخوانی آب را در دستور کار ندهیم، مانع برای برداشت بی رویه از چاه‌ها ایجاد نکنیم، مصرف آب خانگی را کنترل نکنیم و ... بازهم شاهد خسارت جبران ناپذیر فرونشست خواهیم بود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران  درحال حاضر اقداماتی برای بازچرخوانی آب و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از آب‌های زیر زمینی را آغاز کرده است، ادامه داد: همچنین باوزارت نیرو تفاهم نامه‌ای داشته است و چشم اندازی را برای سال ۱۴۱۰ پیش بینی کرده‌اند و به نظر بنده این زمان طولانی‌ است و باید گام‌هایمان سریعتر برداریم.

عباسی خاطرنشان کرد: این اقدامات شهرداری تهران، راه حل اساسی نیست چراکه مقابله با بحران‌ها و بلایای طبیعی کار ساده‌ای نیست اما این اقدامات می‌تواند در تشدید بحران جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha